مرگ چند خلبان آمریکائی به علت کمبود اکسیژن

مرگ چند خلبان آمریکائی به علت کمبود اکسیژن
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 15:03

چهار خلبان آمریکائی در 10 سال گذشته به علت وجود نقص در سیستم اکسیژن هواپیماهای جنگی و آموزشی جان خود را از دست داده اند .

العالم گوناگون

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان اعلام کرد : تحقیقات نشان می دهد که 4 خلبان آمریکائی جنگنده اف/اِی- 18 به علت بروز مشکل در دستگاه رساندن اکسیژه به خلبان جان خود را از دست داده اند.

جنگنده اف/ای- 18 مهمترین جنگنده نیروی دریائی آمریکا است.

قبلاً بیش از 100 خلبان نیز از نشستن در کابین هواپیمای آموزشی تی- 45 به علت وجود مشکل در سیستم اکسیژن خودداری کرده بودند که نیروی دریائی آمریکا مارس 2017 تحقیقاتی در این زمینه آغاز کرده بود.
خلبانان جنگنده اف/ای- 18 همیشه از وجود مشکل در سیستم اکسیژن این جنگنده شکایت می کنند به نحوی که در سال 2016 حدود 114 شکایت و در سال 2017 حدود 52 شکایت ثبت شد.

دریادار مایکل موران می گوید : چند مورد سرگیجه و بیهوشی خلبانان جنگنده اف/ای- 18 به علت آلودگی هوای داخل کابین خلبان و نقص سیستم اکسیژن گزارش شده است.

چهار خلبان جنگنده اف/ای- 18 که دچار سرگیجه و بیهوشی شده بودند ، در 10 سال گذشته جان خود را از دست دادند و علت واقعی مرگ آنها نامعلوم بود تا اینکه تحقیقات اخیر پرده از راز مرگ آنها برداشت. 

حداقل 5 مورد شکایت درباره کمبود اکسیژن و آلودگی هوای داخل کابین در جدیدترین جنگندۀ آمریکائی یعنی اف – 35 ثبت شده است.

با وجود پی بردن ارتش آمریکا به وجود عیب و نقص در سیستم تهویه و اکسیژن جنگنده ها و هواپیماهایش ولی هنوز نتوانسته است منشأ و محل دقیق عیوب جنگنده ها و هواپیماها را مشخص کند و خلبانان آمریکائی به همین دلیل با ترس و احتیاط سوار هواپیماهائی همچون اف/ای- 18 و تی- 45 می شوند.  

هواپیمای آموزشی تی- 45

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها