کاری که ترامپ پیش از ریاست جمهوری می‌خواست با قطر بکند اما نتوانست

کاری که ترامپ پیش از ریاست جمهوری می‌خواست با قطر بکند اما نتوانست
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 17:21

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به تلاش های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای سرمایه گذاری در قطر قبل از ریاست جمهوری، پرداخته است.

العالم آمریکا

به گزارش پایگاه عربی 21، این گزارش حاکیست که سازمان ترامپ 6 روز قبل از انتخاب به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، چند شرکت وابسته به خود را که برای یافتن فرصت های سرمایه گذاری در قطر تاسیس شده بود، بست
ترامپ به عنوان یک بازرگان از مدتها قبل کوشیده بود وارد قطر، این کشور کوچک ثروتمند شود که دارای گاز فراوانی است، میزبان جام جهانی فوتبال سال 2022 خواهد بود و 10 هزار سرباز آمریکایی در بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در آن مستقر هستند.
اینگونه بود که ترامپ در آوریل 2008 برای یافتن فرصت های سرمایه گذاری راهی دوحه شد.
ترامپ مارس 2015 از قصد شرکتش برای احداث هتل در دوحه، عربستان سعودی و ابوظبی و دبی در امارات متحده عربی سخن . او حتی از فرودگاه بین المللی جدید دوحه تعریف نمود و در اولین مناظره انتخاباتی خود با هیلاری کلینتون گفت: وقتی به فرودگاه های لاگواردیا، کندی، لس آنجلس و نیویورک می روی و آن ها را با فرودگاه های فوق العادۀ دبی و قطر مقایسه می کنی، آنجاست که برایت مشخص می شود ما یکی از کشورهای جهان سوم شده ایم.
با وجود همۀ تلاش ها، ترامپ پس از مدتی در زمینه عقد قراردادهای تجاری با قطر با شکست مواجه شد و نتوانست هیچ قراردادی منعقد کند.

206
   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها