سردار رمضان شریف:

آرمان فلسطین بخشی از ماهیت انقلاب اسلامی است

آرمان فلسطین بخشی از ماهیت انقلاب اسلامی است
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 20:43

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که نگاه انقلاب اسلامی ایران به مساله فلسطین آن است که آرمان فلسطین جزو ماهیت انقلاب اسلامی و بخش لاینفک آن است.

العالمایران 

سردار رمضان شریف در گفت و گو با برنامۀ "من طهران" شبکه خبری العالم افزود که امام در شروع نهضت و انقلاب همواره در کنار مبارزه با رژیم شاهنشاهی بر مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز تاکید داشتند.
وی افزود: بنابراین این یک تصمیم سیاسی رهبران پس از انقلاب نیست بلکه یک ماهیت معنوی، دینی و ذاتی و بخش جداناپذیر انقلاب اسلامی ایران بوده است.
رمضان شریف تصریح کرد که مساله فلسطین در ایران به دو مقطع قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقسیم شده است، که توجه به آن پس از انقلاب ویژه بوده است.
وی خاطر نشان ساخت که پس از سازش مصر در کمپ دیوید، اسراییل اعلام کرد که موضوع تثبیت اسراییل تمام شده است پس باید از این پس تلاش کنیم موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود و حیطه جغرافیایی خود و نفوذمان را در کشورهای اسلامی گسترش دهیم.
شریف یادآوری نمود که امام 3 کار مشخص در زمینه حمایت از فلسطین انجام دادند که اول، تعطیل کردن سفارت اسراییل در تهران و افتتاح سفارت فلسطین، دوم، نامگذاری روز قدس و فراخوان امت اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین و سوم فراهم نمودن زمینه تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای توانمند سازی جبهه مقاومت لبنان و فلسطین بود تا همه بدانند رژیم صهیونیستی، دشمن مشترک امت اسلامی است. این مساله استراتژی رژی صهیونیستی برای تثبیت پایه های خود را در هم کوبید. 
وی سپس گفت که انقلاب اسلامی و حمایت های بی دریغ امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و ملت ایران، شرایط را برای بالندگی مردم فلسطین و ایجاد جریان مقاومت ضد صهیونیستی فراهم نموده و رشد قابل توجه و دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است. 
شریف گفت که قبل از آغاز بحران در سوریه همه توجهات معطوف به فلسطین بود به ویژه پس از جنگ 33 روزه حزب الله و 52 روزه، به همین دلیل دشمن برای خروج از بحران و انزوا کوشید با فشار بر گسل های قومی و مذهبی در جهان اسلام درگیری را به سرزمین های اسلامی سوق دهد.
وی یادآوری نمود که متاسفانه به دلیل نابخردی برخی از رهبران کشورهای منطقه به ویژه در حاشیه خلیج فارس و کشورهای عربی آنان توانستند این استراتژی خود را تحقق بخشند که عامل رنج ملت های سوریه و عراق، یمن و بحرین در 5 سال گذشته بوده است.
شریف ادامه داد که همه این اقدام ها برای آن انجام شد تا موضوع اصلی امت اسلامی که فلسطین است، به فراموشی سپرده شود و تمام اذهان به درگیری های دیگری منحرف شود. لذا هر خون مسلمان که در این منطقه ریخته شود سرمایه ای برای صهیونیست ها بوده و سبب شادی آنان خواهد بود به ویژه که باعث نفرت در میان مسلمانان می شود. همچنین سبب آوارگی مردم سوریه و تخریب در این کشور شده است. اما با جمع شدن خلافت داعش یک بار دیگر افکار عمومی برای هدف قرار دادن دشمن منسجم خواهد شد که به برکت روز قدس این موضوع تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مثلث عربی اسرائیلی امریکایی در صدد این است  ایران را به جای اسرائیل دشمن معرفی کند، افزود: دو ضلع این مثلث از گذشته تلاششان این بوده که با ج اسلامی ایران مبارزه کنند. امریکا و اسرائیل  همواره در صدد مبارزه با ایران بودند  از هیچ توطئه ای هم فروگذاری نکردند. حکام کشورهای عربی هم از ترس ملت های خود در ابتدا نمی توانستند با انقلاب اسلامی رویارویی کنند؛ زیرا گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی بود.
سردار شریف گفت: دشمنانی که تلاش می کردند محور مقاومت را به هم بریزند و امنیت را برای اسرائیل به  ارمغان بیاورند بعد از 5 سال دستشان خالی است و تلاش کنونی آنان برای اینکه ایران را جایگزین او
وی خاطرنشان کرد: رفتار ج سلامی ایران  در 38 سال گذشته علیرغم نامهربانی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، با عطوفت و برادری بوده. کمک بزرگی به صدام کردند ملت ما نیزنوع حمایت آنان را از صدام فراموش نکرده اما به خاطر مصالح بزرگتری که رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی در نظر داشتند به آن نپرداختند و گفتند دشمن مشترک کما کان اسرائیل و اولویت اول آزادی سرزمین فلسطین است اما آنها باید به یاد داشته باشند که ملت ایران این موضوع رافراموش نکرده است.

وی درباره کنفرانس ریاض گفت: آنها وقتی ایران را مسئول شکست های خود قلمداد کردند در واقع  اشتباه کردند اما من با  صراحت می گویم تجربه تاریخی اراده ملت ما  و توانمندی جمهوری اسلامی قطعا قادر است ازمنافع کشورو حامیانمان دفاع کند و قطعا کسانی که در این نوع ائتلاف ها  شرکت می کنند سرنوشتی بهتر از صدام  و حزب بعث در انتظار انها نخواهد بود.
مسئول روابط عمومی کل سپاه درباره اعزام نیرو برای کاخ امیر قطر گفت: خبر مذکور، شایعه در فضای مجازی است جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده اختلافات در کشورهای اسلامی  کاهش پیدا کند به صورت طبیعی دراین اتفاقی که افتاده ما به دلیل هم مرز بودن با قطر و داشتن  منافع مشترک و امنیت ملی گره خورده، قطعا موضوع قطر برای ما حساسیت ویژه ای دارد و با حساسیت آن را دنبال می کنیم. بنابراین آن مساله در واقع خبر سازی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این پنج سال گذشته که همۀ همسایگان ما شاهد حملات تروریستی سنگین بودند و حتی اروپا هم که پس از جنگ جهانی دوم انفجارهای تروریستی را تجربه کرد، ایران در این شرایط از امنیت و ثبات ویژه ای برخوردار بود و گروه های تروریستی خصوصاً داعش نتوانسته بودند یک حملۀ تروریستی را که حتی بتوانند از آن بهره برداری رسانه ای ببرند ، اجراء کنند. ولی اخیراً آمریکا و عمدتاً سعودی ها تلاش می کنند گروهک های تروریستی را در ایران احیاء کنند تا حملات تروریستی را در تهران به وجود بیاورند. شما شاهد بودند که گروهک هائی که به تهران حمله کردند، به هدفشان نرسیدند و به سرعت منهدم شدند و همانگونه که سپاه در بیانیه رسمی خود در همان روز حمله اعلام کرد، ما درآینده نزدیک یک انتقام سخت و معنادار از فرماندهان این گروهک ها خواهیم گرفت تا پس از این به فکر تکرار این گونه حوادث نباشند.
شریف تأکید کرد: اقدامات ایذائی گروهک ها برای ورود به مرزهای ایران از گذشته هم وجود داشته است و این درگیری های چابهار و قصرقند هیچ ارتباطی با داعش ندارد و این درگیری ها بیشتر مربوط به گروهک هائی همچون جیش الظلم است.

شریف افزود: سه ماه گذشته دو تیم تقریباً 12 نفره گروهک های دمکرات و کوموله که قصد عبور از مرزهای ایران برای عملیات خرابکاری در داخل کشور داشتند ، بلافاصله توسط نیروی زمینی سپاه سرکوب شدند و اخبار این موضوع هم منتشر شده است.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته درگیری های پراکنده در مرزهای کشور وجود داشته است ولی این درگیر های پراکنده تهدیدی برای امنیت ملی محسوب نمی شود.
شریف همچنین به مساله فلسطین اشغالی پرداخت و اعلام کرد: گروه هائی مانند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی که از فلسطینی های بی دفاع از جمله فلسطینی های تحت محاصرۀ غزه حمایت می کنند و مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند ، هرگز تروریست نیستند بلکه برای دفاع و صیانت از کشور و ملت خود دست به مقاومت مشروع زده اند. نگاه جمهوری اسلامی ایران به گروه های مقاومت خصوصاً مقاومت فلسطین اینست که هر گروهی میزان تعلقش به آرمان فلسطین و میزان حساسیتش به آزادی بیت المقدس و احقاق همه حقوق ملت فلسطین و اضمحلال رژیم صهیونیستی بیشتر باشد ، مقرب تر است و بیشتر مورد حمایت قرار خواهد گرفت و این معیار ثابتی است که از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی ایران تاکنون وجود داشته است.
او افزود: خالد مشعل پس از یکی از دیدارهایش با مقام معظم رهبری گفت که مقام معظم رهبری با صراحت به وی گفتند که آقای خالد مشعل! ما اگر شما را دوست داریم و از شما حمایت می کنیم، در واقع به خاطر میزان ارادت شما به آزادی سرزمین فلسطین است و اگر فردا شما کوتاه بیائید و یک کس دیگری این پرچم را به دست بگیرد، ما از آن فرد حمایت خواهیم کرد. این نقل به مضمون جملۀ خالد مشعل است.
شریف در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به جای مردم فلسطین تصمیم نمی گیرد ولی به تصمیمات مردم فلسطین احترام می گذارد.

206     
 

پربیننده ترین خبرها