پای «کلاغ‌های سیاه» سعودی به رویارویی با قطر باز شد

پای «کلاغ‌های سیاه» سعودی به رویارویی با قطر باز شد
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 00:13

چند روز پس از پایان پخش سریال "غرابیب سود" (کلاغ های سیاه) از شبکه ام بی سی سعودی که به گروه تروریستی داعش و رفتارهای وحشیانه آن می پردازد، یکی از صحنه های این سریال که نشان می دهد تروریست های داعش گذرنامه قطری و کویتی دارند، اعتراض های زیادی به دنبال داشته است.

العالم عربستان سعودی

به گزارش پایگاه الاخبار، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی این اقدام را مرتبط با بحران فعلی میان عربستان سعودی و قطر می دانند، گرچه فیلمبرداری آن مدتهاست به پایان رسیده اما نشانه آن است که عربستان، قطر را در کنار کویت پشتیبان تروریسم می داند. 
شبکه الجزیره قطر به واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی پرداخته است. در این میان عده ای خواستار محاکمه ام بی سی شده اند و عده ای از وزارت اطلاع رسانی کویت بستن دفاتر این شبکهسعود در این کشور را خواستار شدند چون توهین به کشورشان است.   

گفتنی است کاربران شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگِ #غرابيب_سود، به نقد گستردۀ این سریال پرداختند و تاکید کردند که این سریال چهرۀ زنِ سنی را خدشه دار می کند و او را به عنوان زنی تشنۀ مسائل جنسی و لذت های زندگی نمایان می کند و مسائل دینی و اعتقادی را مسائلی سطحی جلوه می کند و اتهام تروریسم را به حافظان قرآن نسبت می دهد.

به نوشتۀ وبگاه شبکه الجزیره، برخی از کاربران و فعالان فرهنگی، این سریال را تحریف کننده وقایع دانسته و تاکید کردند: پخش این سریال، توهینی به عفت، یاوری، شرافت و مردانگی و در عوض یاری کنندۀ بی ناموسی و ابتذال و به طور خلاصه، سریالی در جهت جنگ با دین است.
یکی از کاربران به نام «ترکی الربیش»، پرداختنِ این سریال به موضوع جهاد نکاح را خدشه دار کنندۀ چهرۀ زنِ سُنی دانست.
 

پربیننده ترین خبرها