ادعای بی‌اساس عربستان درباره حمل سلاح توسط قایق‌ ایرانی

ادعای بی‌اساس عربستان درباره حمل سلاح توسط قایق‌ ایرانی
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 13:23

شبکه العربیه گزارش داد که گارد ساحلی عربستان به سوی سه قایق در حال نزدیک شدن به سکوهای نفتی مرجان تیراندازی کرده است و مدعی شد که یکی از قایق‌های توقیف شده، حامل سلاح بوده است.

العالم-عربستان سعودی

 روز جمعه گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی دو قایق ماهیگری که متعلق به چند ایرانی اهل بوشهر بوده و در مرز آبهای ایران و عربستان قرار داشتند شلیک کرد و در این حادثه یک ایرانی نیز کشته شد.

بنا بر گزارش شبکه العربیه، این مقام مسوول در ادعای بی‌اساس گفته است: ساعت 20:28 جمعه شب گذشته، نیروی دریایی عربستان، متوجه حضور سه قایق که دارای پرچم‌هایی با دو رنگ قرمز و سفید بودند که به سرعت در حال نزدیک شدن به سکوهای میدان نفتی «مرجان» بودند.

این منبع سعودی گفته است که نیروی دریایی عربستان فورا وارد عمل شد و به سوی این قایق‌ها تیراندازی کرده است. یکی از قایق‌ها توقیف شد که پس از بازرسی، مشخص شد که حامل سلاح بوده و اهداف تخریبی داشته است اما دو قایق دیگر فرار کرده‌اند.

بهرام قاسمی پیش از این  با بیان این‌که موضوع تیراندازی به قایق‌های ایرانی توسط ارگان‌های ذی‌ربط و مرزبانی کشور تایید شده است، گفته بود: این موضوع در حال بررسی است و بعد از مشخص شدن نتایج بررسی‌های اولیه توسط دستگاه‌های مربوطه، این واقعه تلخ به شکل مقتضی و با جدیت تمام مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر منتظر دریافت نتایج بررسی و تحقیقات در این زمینه هستیم.

هم‌چنین مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده است: دو قایق ایرانی که در حال ماهی‌گیری در آب‌های خلیج فارس بودند، بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج می‌شوند.

وی در این ارتباط اعلام کرده است: بر این اساس و بدون تایید این مسئله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی گارد مرزبانی این کشور به سوی قایق‌های ایرانی صورت می‌گیرد و یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود./ایسنا

 

پربیننده ترین خبرها