ریاض : قایق های ایرانی را توقیف کرده ایم

ریاض : قایق های ایرانی را توقیف کرده ایم
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 13:28

ریاض مدعی شد که نیروهای دریایی عربستان سعودی سه قایق ایرانی را که وارد آب های منطقه ای این کشور شده بودند و یکی از آن ها حامل سلاح بود، توقیف کرده است.

العالم عربستان سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان «واس» روز یکشنبه" به نقل از یک منبع مسئول سعودی که هویتش فاش نشد، گزارش داد 3 قایق ایرانی که ساعت هشت شب جمعه وارد آب های منطقه ای عربستان شده بود، و پرچم هایی به رنگ های سفید و سرخ داشت وبه سرعت به سمت سکوهای نفتی عربستان (مرجان) حرکت کرد.

منبع یاد شده مدعی شد که  نیروهای دریایی عربستان، بلافاصله این قایق ها را متوقف کردند و به سوی آن ها به نشانه هشدار تیراندازی کردند که این قایق ها به این هشدارها توجهی نکردند ویکی از این قایق ها توقیف شد ودو قایق دیگر فرار کردند.

این درحالیست که وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران روز شنبه گذشته مدعی شده بود که یک صیاد ایرانی هنگام عبور با قایقش نزدیک مرزهای دریایی عربستان سعودی به ضرب گلوله نیروهای گارد ساحلی سعودی کشته شد.

ایران درآن زمان اعلام کردکه قایق های صید ایرانی ، در آب های خلیج فارس بوده اند و براثر شدت موج، راه خود را گم کرده بودند و احتمال می رود که این دو قایق وارد حریم آبی عربستان شده باشند، درنتیجه، احتمال می رود که این دو قایق وارد آب های عربستان شده بود که درنتیجه نیروهای گارد ساحلی عربستان، به سوی ایرانی تیراندازی کرده و درنتیجه یکی از آنان کشته شد.
215

پربیننده ترین خبرها