داعش، 30 زن و مرد و کودک را به این دلیل اعدام کرد..

داعش، 30 زن و مرد و کودک را به این دلیل اعدام کرد..
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 13:30

گروه تروریستی داعش، 30 نفر که بسیاری از آن ها زن و کودک بودند را به اتهام ترک "سرزمین خلافت" اعدام کرد.

العالم عراق

"انور العاصی" رئیس قبایل العبید در عراق که مسئول نیروهای آزادکنندۀ منطقۀ الحویجه است، روز یکشنبه اعلام کرد: عناصر داعش، امروز، 30 غیرنظامی را که اکثر آن ها زن و کودک بودند، هنگام فرار از مناطق الحویجه در جنوب غربی کرکوک، اعدام کردند.

به نوشتۀ وبگاه شبکۀ خبری السومریه، العاصی خاطر نشان کرد: این 30 قربانی بی گناه، در حالی که راهی منطقه العلم در استان صلاح الدین بودند، دستگیر و تیرباران شدند.

وی تاکید کرد که داعش، از ماه جولای سال 2014 تاکنون، دستکم 1000 نفر را در مناطق جنوب و غرب کرکوک اعدام کرده است و در همین مدت، حدود 3 هزار نفر دستگیر یا مفقود الاثر شدند و صدها منزل مسکونی و ساختمان دولتی در این مناطق منهدم شد.

العاصی همچنین از کشته شدن 650 غیرنظامی هنگام فرار از مناطق تحت اشغال داعش، در مسیر کوه های مرگ بار حمرین در غرب الحویجه یا شرق به سمت کرکوک خبر داد و تاکید کرد این افراد در مدت یک سال و نیم گذشته، جان باختند. عناصر داعش، برای کشتن غیرنظامیانِ فراری از این مناطق، راه ها را مین گذاری می کرد، یا برای آنان تله می گذاشت و یا در کمین آنان می نشست و هنگام عبورشان از این مناطق، آن ها را به رگبار می بست.

رئیس قبایل العبید، از حیدر العبادی نخست وزیر عراق درخواست کرد فوراً برای نجات مردم الحویجه، با هماهنگی کمیته امنیتی در استان کرکوک و فرماندهان بسیج عراق و پیشمرگه، اقدام کند.

العاصی تاکید کرد: الحویجه، نخستین کشورِ جهان است که یک سال و نیم است تحت محاصره است و مردمِ این منطقه، هر روز از گرسنگی می میرند.

گروه تروریستی داعش که نفس های آخر خود را در عراق می کشد، هنوز منطقه الحویجه و شماری از مناطق جنوبی کرکوک را اشغال کرده است و از این مناطق برای حمله به استان صلاح الدین و حومۀ کرکوک استفاده می کند.

205

پربیننده ترین خبرها