تسلا سیستم رانندگی خودکارش را ارتقا داد

تسلا سیستم رانندگی خودکارش را ارتقا داد
سه شنبه 30 خرداد 1396 - 19:56

سیستم اتوپایلوت شامل حسگرهای مختلفی است که دور خودرو تعبیه شده و در زمان نزدیک شدن خودرو به موانع مختلف هشدار داده و از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند.

العالم - گوناگون

 شرکت تسلا از آپدیت سیستم "اتوپایلوت" (Autopilot) خودروهای این کمپانی خبر داد.
سیستم اتوپایلوت شامل حسگرهای مختلفی است که دور خودرو تعبیه شده و در زمان نزدیک شدن خودرو به موانع مختلف هشدار داده و از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند.
اغلب فناوری‌ها به صورت دوره‌ای به روز رسانی می‌شوند و سیستم اتوپایلوت کمپانی تسلا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به همین دلیل این کمپانی طی برنامه OTA که مخفف عبارت Over The Air است، در حال به روزرسانی و افزودن ویژگی‌های جدید به این سیستم است.
در این به روزرسانی، ویژگی‌هایی مانند پارک دوبل و پارک سنگ‌چین به این سیستم اضافه شده است.
همچنین محدودیت سرعت این خودروها در حالت سیستم فرمان دهی خودکار(Autosteer) که بر روی سرعت 88.5 کیلومتر بر ساعت بود نیز حذف شده است.
سال گذشته خودروهای تسلا طی یک به روز رسانی سخت افزاری به مجموعه جدیدی از دوربین‌ها، رادارها و سنسورهای اولتراسونیک (مافوق صوت)، سیستم کنترل کروز سازگارشونده و ترمز خودکار اضطراری مجهز شدند و به روز رسانی نرم افزاری آنها نیز از ماه ژانویه آغاز شد.
در حالی که سیستم اتوپایلوت اصلی شامل تنها یک دوربین، یک رادار و مجموعه ای از سنسورهای اولتراسونیک بود، مجموعه سخت افزاری پیشرفته جدید اتوپایلوت شامل 6 دوربین بوده و برای ایجاد تصاویری بهتر از محیط پیرامون، بیشتر به اطلاعات به دست آمده از رادار تکیه می‌کند.
این در حالی است که تا همین اواخر، رادار نقش محدودی در سیستم نیمه مستقل تسلا ایفا می‌کرد. این امر به این دلیل بود که باوجود قدرت بالای رادار در شرایط بد آب و هوایی مانند هوای بارانی یا مه، توانایی آن برای تشخیص مواردی مانند چوب یا پلاستیک رنگ شده ضعیف عمل می‌کرد.
نکته قابل توجه این است که تمام این مشکلات در Autopilot 8.0 برطرف شده است.
خودروهای سری جدید این کمپانی مانند  Model S و Model X مجهز به دوربین‌های بیشتری هستند که با بهره گیری از آنها قابلیت‌های سیستم فرمان دهی خودکار (Autosteer) ارتقا می‌یابد.
همچنین پردازنده مرکزی ابررایانه‌های Drive PX2 در این خودروهای جدید نسبت به نمونه‌های پیشین، تا 40 برابر قدرتمندتر شده است.

 

منبع : isna

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها