تأثیر شدید تصمیم روسیه بر گسترۀ حملات ائتلاف آمریکا

تأثیر شدید تصمیم روسیه بر گسترۀ حملات ائتلاف آمریکا
سه شنبه 30 خرداد 1396 - 20:42

نیروهای ائتلاف، پس از توقف همکاری روسیه با آمریکا، برای تامین امنیت جنگنده هایشان در سوریه، فقط به منطقه رقه حمله می کنند، این در حالی است که پیش از این گستره حملاتشان مناطق بیشتری را در بر می گرفت.

العالم - اروپا

براساس اعلام ائتلاف تحت رهبری آمریکا، روز 18 ژوئن، جنگنده های ائتلاف 15 بار به منطقه ای نزدیک شهر البوکمال (در شرق سوریه در مرزهای عراق )، دیرالزور ( شمال شرق سوریه ) و رقه (شمال سوریه ) حمله کرده اند. اما پس از اعلام توقف همکاری روسیه با آمریکا در 19 ژوئن حملات ائتلاف فقط بر منطقه رقه متمرکز شد.

جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا عصر روز یکشنبه 18 /06 /2017  یک جنگندۀ سوری را در منطقه الرصافه واقع در ریف جنوبی رقه به هنگام انجام ماموریت بر ضد داعش در این منطقه  هدف قرار دادند که به سقوط این جنگنده منجر شد.

این حادثه  موجب شد تا روسیه  که از جنگنده های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند واکنش نشان دهد. وزرات دفاع روسیه در این باره اعلام کرد این کشور توافق تامین امنیت پرواز در سوریه را با امریکا متوقف می کند و جنگنده های نظامی روسیه با هر جنگنده ای که در غرب رود فرات پرواز کند، به عنوان هدف جنگی برخودر خواهند کرد.
217
 

پربیننده ترین خبرها