ماجرای حمایت قطر از اخوان المسلمین تونس

ماجرای حمایت قطر از اخوان المسلمین تونس
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 19:01

اظهارات دادستان کل قطر در باره حمایت آن کشور از اخوان المسلمین تونس در سال 2011 مورد توجه پایگاه های خبری تونس قرار گرفت.

العالم ـ آفریقا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه های خبری تونس اظهارات علی بن فطیس المری دادستان کل قطر شامگاه سه شنبه تاکید کرد زمانی که اخوان المسلمین تونس پس از انقلاب 2011 در این کشور به قدرت رسیدند، قطر از آنها حمایت مالی کرد؛ این در حالی است که برخی اطلاعات حاکی از آن است که تونس مرکز انتقال این اموال به لیبی برای حمایت از تروریستها بوده است.

به نوشته "الیوم السابع"، پایگاه های خبری تونس تاکید کردند: "قطر به حمایت مالی از تونس در دوران حکومت اخوان المسلمین پس از انقلاب یاسمین اذعان کرد. دادستان کل قطر گفت که این مساله به سال 2011 بازمی گردد و مبالغی که به تونس انتقال شد با اطلاع دولت تونس و با درخواست آن دولت بوده است با این بهانه که آن اموال با هدف حمایت مالی از اردوگاه آوارگان در مرزهای تونس و لیبی وبه منظور پناه دادن به کسانی بوده است که به سبب حوادث لیبی آواره شده بودند".

دادستان کل قطر افزود: حمایت مالی قطر از دولت تونس(حکومت ترویکا با رهبری جنبش النهضه) در آن زمان با توجه به منابع اندک آن بوده است.

210

پربیننده ترین خبرها