گزارش لحظه به لحظه از نبرد موصل؛

اظهارات فرمانده نیروهای ضد تروریست عراق درباره نبرد موصل+ویدئو

پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 03:24

فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به دنبال انفجار مسجد تاریخی شهر موصل توسط تروریست های داعش تاکید کرد که این گروه اکنون به ورشکستگی و نابودی کامل رسیده است.

سپهبد عبدالغنی الاسدی پنجشنبه شب در منطقه عملیاتی موصل در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم گفت: با شنیدن خبر انفجار مسجد نوری و مناره الحدباء، شوکه و متاسف شدیم، به این دلیل که این دو مکان تاریخی برای مردم عراق مقدس بودند.  

وی تاکید کرد که این اقدام به دست تروریست های داعش نشان دهنده ورود آنان به مرحله ورشکستگی کامل به دنبال رسیدن نیروهای عراقی به نزدیک ترین فاصله داعش در اطراف مسجد نوری بوده است و البته چنین جنایتی از طرف تروریست های این گروه تکفیری در انفجارمکان های تاریخی و مذهبی قبلا هم سابقه داشته است.  

وی با اشاره به اینکه  تروریست های داعش مسجد نوری را از قبل برای انفجار بمب گذاری کرده بودند، تاکید کرد که این اقدام برعزم و ارداه نیروهای عراقی برای نابودی و به هلاکت رساندن تک تک تروریست های داعش تاثیری نخواهد داشت.

نیروهای عراقی چهارشنبه شب اعلام کردند که به دنبال نزدیک شدن نیروهای این کشور به مواضع داعش در اطراف مسجد تاریخی موصل و مناره الحدباء ، تروریست های این گروه این دو مکان مذهبی و تاریخی را منفجر کردند.

برخی منابع عراقی هم گزارش کردند که تروریست های داعش تعدادی از خانواده های ساکنان شهر موصل را در مسجد مستقر کرده و آن را بر سرآنان تخریب کردند.

پربیننده ترین خبرها