آماده باش مالزی برای دستگیری تروریست های فیلیپین

آماده باش مالزی برای دستگیری تروریست های فیلیپین
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 10:54

مالزی روز پنجشنبه با احتمال فرار سرکردگان گروه های تروریستی ابوسیاف و مائوته از شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین به مالزی، اسامی 18 تروریست تحت تعقیب را اعلام کرد.

العالم-آسیا
بخش امنیت صباح شرقی مالزی لیستی جدید شامل 18 مظنون تحت تعقیب را که اعتقاد دارد در جنایات مرزی در ایالت صباح نیز درگیر بوده اند، منتشر و در صدر این افراد نام 'ایسنیلون هاپیلون' سرکرده گروه تروریستی 'ابوسیاف' و 'عبدالله مائوته' سرکرده گروه مائوته مرتبط با داعش قرار دارد.
به نوشته تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، بخش امنیت صباح مالزی اعلام کرد که این افراد از سوی مقامات به اتهام مسائل جنایی مرزی تحت تعقیب هستند.
تروریست ها طی دو سال اخیر با هجوم های شبانه به مناطق مرزی مالزی با فیلیپین در ایالت صباح گروهی را به گروگان گرفته و تقاضای باج کردند و تعدادی را نیز به قتل رساندند.
مقامات مالزی احتمال داده اند 'ایسنیلون هاپیلون' و 'عبدالله مائوته' سرکردگان گروه های تروریستی 'ابوسیاف' و 'مائوته' با فرار از جنوب فیلیپین از طریق صباح وارد مالزی شوند.
درگیری بین نیروهای نظامی فیلیپین و تروریست های ابوسیاف و مائوته در شهر مراوی در جزیره میندانائو ادامه دارد.
دولت اندونزی نیز در برخی مناطق مرزی با فیلیپین حالت آماده باش اعلام و نیروی هوایی این کشور نیز تعدادی جنگنده به پایگاه های مناطق مرزی با احتمال فرار تروریست ها به سمت اندونزی منتقل کرده است.
مالزی احتمال می دهد این تروریست ها تحت پوشش مهاجران غیر قانونی و یا ماهیگیر وارد این کشور جنوب شرق آسیا شوند و از مردم خواست برای شناسایی این افراد کمک کنند.
درگیری نظامیان دولت فیلیپین با گروه های تروریستی مائوته و ابوسیاف از 23 مه (دوم خرداد) پس از یورش نظامیان به مخفیگاه تروریست ها آغاز و این گروه های مرتبط با داعش بخشی از شهر مراوی را اشغال کردند.
در این درگیری ها تاکنون 268 تروریست، 66 نظامی دولتی و 26 غیرنظامی کشته شده اند.
در حال حاضر دستکم 500 تن از مردم در منطقه نبرد به دام افتاده اند در حالی که بیش از 320 هزار نفر دیگر آواره شده اند.
تروریست ها برنامه ریزی کرده بودند با اشغال کامل مراوی، این شهر را مرکز خلافت به اصطلاح اسلامی خود در جنوب شرق آسیا قرار دهند.
دولت های جنوب شرق آسیا که پیش از این نگرانی هایی در باره تشکیل یک خلافت به اصطلاح اسلامی در منطقه داشتند، شکل گیری این خلافت را از مراوی تهدیدی برای منطقه می دانند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها