مذاکرات داماد ترامپ با نتانیاهو و عباس

مذاکرات داماد ترامپ با نتانیاهو و عباس
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 14:45

کاخ سفید اعلام کرد، داماد رییس‌جمهوری آمریکا "نشست سازنده‌ای" با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جرد کوشنر، مشاور ارشد رییس‌جمهور آمریکا و داماد او به همراه جیسون گرین‌بلات، نماینده دونالد ترامپ در امور خاورمیانه تلاش دارند تا توافقی به منظور از سرگیری مذاکرات اسرائیل ـ فلسطین ایجاد کنند. این مذاکرات از سال 2014 مسکوت مانده است.

دیوید فریدمن، سفیر واشنگتن نزد رژیم صهیونیستی نیز در نشست با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم حضور داشت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: این سه مقام آمریکایی درباره اولویت‌های اسرائیل و گام‌های احتمالی در آینده با نخست‌وزیر اسرائیل بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نشست مذکور سازنده بود و طرفین بر تعهدشان برای ارتقای هدف دونالد ترامپ که دستیابی به صلح پایدار میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست تاکید کردند. این امر نهایتا به ارتقای ثبات در منطقه می‌انجامد.

در ویدئوی کوتاهی که دفتر نتانیاهو منتشر کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به داماد ترامپ، گفت: این فرصتی برای پیگیری اهداف مشترک ما برای تامین امنیت، صلح و سعادت است. من از حضور شما استقبال می‌کنم و می‌دانم که تلاش‌های شما و تلاش‌های رییس‌جمهوری شما با هدف برقراری صلح است و از همکاری با شما استقبال می‌کنم.

گرین‌بلات و کوشنر هر دو در سفر ماه مه رییس‌جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین او را همراهی کرده بودند.

این دو مقام همچنین با عباس و مشاوران ارشد در رام‌الله دیدار کردند که این گفت‌وگوها از جانب کاخ سفید سازنده توصیف شد.

کاخ سفید تاکید کرد: کوشنر و گرین‌بلات درباره اولویت‌های محمود عباس برای فلسطینیان و گام‌های احتمالی آتی بحث و گفت‌وگو کردند و بر لزوم ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای فلسطینیان و سرمایه‌گذاری‌های مهم در اقتصاد فلسطین اذعان کردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها