شبکه زندان های مخفی در یمن با نظارت امارات

شبکه زندان های مخفی در یمن با نظارت امارات
پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 15:09

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" از وجود شبکه ای از زندان های مخفی در جنوب یمن - که توسط نیروهای اماراتی اداره می شوند - خبر داد و اعلام کرد که صدها نفر از کسانی که در چارچوب تعقیب عناصر القاعده دستگیر و در این زندان نگهداری می شدند، ناپدید شده اند.

العالم - یمن
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این اطلاعات نشان از آن دارند که شکنجه های وحشیانه در این زندان ها متداول بوده است به صورتیکه حتی سوزاندن زندانیان در آتش، از اتفاقات عادی به حساب می آیند.
شماری از مقامات عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا اذعان کرده اند که نیروهای آمریکایی مستقر در یمن در عملیات بازجویی از زندانیان در این زندان ها شرکت داشته اند، اما درباره روند شکنجه زندانیان به خصوص نقض حقوق بشر اظهار بی اطلاعی کرده اند.
خبرگزاری "آسوشیتدپرس" دست کم 18 زندان مخفی را در جنوب یمن که توسط نیروهای اماراتی یا نیروهای یمنی تحت فرمان آنها اداره می شدند را شناسایی و ثبت کرده است. این خبرگزاری اطلاعات موجود را از طریق گفتگو با زندانیان سابق و خویشاوندان برخی زندانیان و وکلای فعال در زمینه حقوق بشر و مسئولی نظامی یمنی به دست آورده است. نکته قابل توجه در این خصوص این است که دولت (مستعفی) یمن از وجود برخی از این زندان ها بی خبر است و اجازه دسترسی به بقیه زندان ها را هم ندارد.
در گزارش این خبرگزاری آمده است که این زندان های مخفی در داخل پایگاه های نظامی و بنادر و یکی از فرودگاه ها و نیز برخی ویلاها و حتی کلوپ های شبانه ساخته شده اند. "حسین عرب"، وزیر کشور دولت (مستعفی) یمن گفت برخی از این زندانیان برای بازجویی به یک پایگاه اماراتی در اریتره منتقل شده اند.
از سوی دیگر دولت امارات با صدور بیانیه ای در واکنش به این گزارش، کلیه اتهامات را رد کرده و وجود هر گونه زندان سری یا شکنجه زندانیان در جریان بازجویی را تکذیب کرده است.
اما وکلا و خانواده زندانیان به این خبرگزاری گفتند حدود دو هزار نفر در حین بازداشت در این زندان های مخفی ناپدید شده اند و همین امر خانواده ها را بر آن داشته است تا در اعتراض به ناپدید شدن اعضای خود هر هفته دست به اعتراض بزنند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها