روزنامه آمریکایی:

"میراث ترامپ باید تغییر نظام ایران باشد"

پنج‌شنبه 1 تير 1396 - 17:50

یک روزنامه آمریکایی با توجه به اظهارات اخیر «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا نوشت؛ دولت این کشور باید تغییر نظام ایران را در دستور کار قرار دهد.

العالم - آمریکا

روزنامه «بالتیمورسان» روز پنجشنبه در تحلیلی با توجه به اظهارات اخیر «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که دولت ترامپ باید تغییر نظام ایران را در دستور کار قرار دهد.

این روزنامه نوشت: انتخاب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بسترهای لازم برای ایجاد تغییرات محسوس در سیاست خارجی آمریکا، به ویژه در قبال ایران را فراهم آورد.

به نوشته این روزنامه، «با گذشت شش ماه از ریاست‌جمهوری ترامپ، وی اکنون در موضعی مناسب قرار دارد که می‌تواند با استقبال جسورانه از تعییر نظام سیاسی ایران میراثی ماندگار در خاورمیانه به جا بگذارد.»

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست استماع سنا گفت که سیاست آمریکا حمایت از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران است.

بالتیمورسان نوشته دولت ترامپ علی‌رغم اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) تحریم‌های سخت‌گیرانه جدیدی علیه ایران وضع کرده است. این روزنامه افزوده است: «سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران که هم‌اکنون در حال شکل‌گیری هستند نشان می‌دهند که تغییر نظام حاکم احتمالاً در چشم‌انداز (برنامه‌های) دولت قرار دارد.»

روزنامه آمریکایی پیشنهاد کرده است که دولت ترامپ برای تحقق این هدف تمرکزش را روی ایجاد «مشارکت‌های سودمند در خارج از مرزهای آمریکا» قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها