جستجو برای کشف سیارات مشابه زمین با 26 تلسکوپ

جستجو برای کشف سیارات مشابه زمین با 26 تلسکوپ
جمعه 2 تير 1396 - 01:04

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد از سال 2026 با اختصاص 26 تلسکوپ تلاش برای یافتن سیارات مشابه زمین را آغاز می‌کند.

العالم - گوناگون

ماموریت "پلاتو"(PLATO) که مخفف عبور و مرور سیاره‌ای و نوسانات ستاره‌ای است، از سال 2026 برای یافتن سیارات مشابه زمین آغاز خواهد شد.

تا به حال منجمان و دانشمندان سیارات فراخورشیدی بسیاری را یافته‌اند که بسیاری از آنها در نتیجه انجام ماموریت‌هایی نظیر "تراپیست"(Trappist) و "کپلر"(Kepler) بوده است.

در چند روز گذشته "سازمان فضایی آمریکا" (ناسا) اعلام کرد که موفق شده است با استفاده از تلسکوپ کپلر 10 سیاره هم‌اندازه زمین را از بین 219 سیاره فراخورشیدی شناسایی کند.

ماموریت پلاتو قصد دارد به دنبال سیاراتی ورای تمام اکتشافات کنونی بگردد. در این ماموریت از 26 تلسکوپ که در یک ماهواره تعبیه خواهند شد، استفاده می‌شود.

در طول مدت یک تا دو سال بخش زیادی از کهکشان بوسیله این تلسکوپ‌ها رصد می‌شود. این تلسکوپ‌ها سیارات را پس از عبور آنها از مقابل ستاره میزبانشان مشاهده می‌کنند و ماهواره پلاتو سن، جرم، شعاع و ویژگی‌های دیگر آنها را مشخص می‌کنند.

محققان حاضر در این پروژه امیدوارند بتوانند با توجه به حجم وسیع داده‌های ارسالی از این ماهواره بتوانند سیاراتی مشابه زمین را که قابلیت زیستن داشته باشند، بیابند. طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه از سال 2026 آغاز شده و چهار سال به طول می‌انجامد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها