شرکت شخصیت های عربی و فلسطینی در کنفرانس هرتزیلیا

شرکت شخصیت های عربی و فلسطینی در کنفرانس هرتزیلیا
جمعه 2 تير 1396 - 13:57

کنفرانس سالانه "هرتزیلیا" برای مطالعات سیاسی و استراتژیک و امنیت ملی رژیم اسرائیل امسال با حضور شخصیت های عربی و فلسطینی برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی
به گزارش پایگاه خبری عربی 21 پایگاه های خبری اسرائیلی اعلام کردند "حازم خیرت"، سفیر مصر در رژیم صهیونیستی و "نبیل شعث"، از رهبران جنبش فتح در این کنفرانس شرکت کردند.
این کنفرانس هر سال با حضور افسران عالی رتبه جاسوسی و ارتش و سیاستمداران اسرائیلی و نیز تعدادی از کارشناسان مسائل امنیتی و سیاسی از خارج فلسطین اشغالی برگزار می شود.
سفیر مصر در فلسطین اشغالی برای دومین سال پیاپی در این کنفرانس شرکت کرده است وی سال قبل نیز در این کنفرانس شرکت کرده بود و امسال با شرکت در این کنفرانس درباره پایبندی کشورش به ادامه تلاش برای اجرای راه حل دو کشور سخنرانی کرد.
وی گفت که کشورش از هر تلاشی برای اجرای راه حل دو کشور بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها حمایت می کند.
نبیل شعث نیز به عنوان مسئول روابط بین المللی جنبش فتح و یکی از مشاوران محمود عباس در این کنفرانس گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین "اسرائیل" را به رسمیت شناخته است اما "اسرائیل" حاضر نیست دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.
کنفرانس هرتزیلیا در سال 2000 توسط یکی از افسران سابق موساد که در آن زمان مشاور سیاسی نتنیاهو، نخست وزیر وقت رژیم بود، آغاز به کار کرد.
این کنفرانس هر سال با شرکت نخبگانی از دولت، ارتش، سازمان جاسوسی، دانشگاه ها، بازرگانان و کارشناسانی از آمریکا و اروپا برگزار می شود و شرکت کننده ها به بررسی اوضاع اقتصادی، نظامی و اجتماعی این رژیم و خطرهای داخلی و خارجی تحت عنوان امنیت ملی "اسرائیل" می پردازند.
208

پربیننده ترین خبرها