اسرائیل حزب الله را به اقدام «تحریک آمیز و خطرناک» متهم کرد

اسرائیل حزب الله را به اقدام «تحریک آمیز و خطرناک» متهم کرد
جمعه 2 تير 1396 - 21:20

رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه دشمن سرسخت خود، حزب الله لبنان، را به خاطر گسترش دادن مراکز نظارت بر مرزها در پوشش سازمانی غیردولتی متهم کرد و این کار را اقدامی «تحریک آمیز و خطرناک» توصیف کرد.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه رأی الیوم، روزنامه های اسرائیل تصاویری از ساختمان نزدیک مرزها منتشر کرد که تحت مدیریت سازمانی موسوم به «سازمان سبز بدون مرز» است.

ژنرال هرتزی هالیوی رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل دریک نشست امنیتی در هرتزلیا، نزدیک تل آویو، گفت: حزب الله با ادعای فعالیت در قالب این سازمان حافظ محیط زیست، به ماموریت های نظارتی می پردازد.

روزنامه های اسرائیل پیش تر در گزارش هایی مدعی کنترل حزب الله بر این سازمان شده بودند.
«دنی دانون» سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز نامه اعتراض آمیزی به همراه  عکس هایی از مرکز نظارت ادعایی و نقشه هایی که مشخص کننده پایگاه های آن است را برای شورای امنیت ارسال کرد.

وی در نامۀ خود نوشته است: اسناد کاملاً موثق است و خبر از اقدامات تحریک آمیز حزب الله می دهد. همچنان که بیانگر فعالیت های اطلاعاتی حزب الله در نزدیکی خط آبی است. حزب الله با فعالیت های غیر نظامی در صدد سرپوش نهادن بر آن است، اما این کار نقض آشکار توافق های شورای امنیت است.

وی مدعی شد: محافل بین المللی نمی توانند از اقدامات حزب الله که نقض آشکار تعهداتش برای حضور در خارج منطقه مرزی است، چشم پوشی کنند .
217
 

پربیننده ترین خبرها