مسابقه کَن‌سَت ... جذاب‌ترین مسابقه فضایی ایران

مسابقه کَن‌سَت ... جذاب‌ترین مسابقه فضایی ایران
شنبه 3 تير 1396 - 00:15

این مسابقه هرسال با حمایت مرکز ملی فضایی ایران برگزار می‌شود. پژوهشگاه هوافضا تاکنون ۵ دوره از مسابقه کن‌ست را مدیریت کرده است و به دلیل استقبال بسیار خوب تیم‌های دانشجویی و ظرفیت بالای آن، قصد دارد در دوره‌های بعدی این مسابقات را به‌صورت بین‌المللی برگزار کند.

العالم - گوناگون

ششمین دوره مسابقه ملی کن‌ست ایران در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد. درخواست‌ها برای ثبت‌نام در ششمین دوره‌ی جذاب‌ترین مسابقه فضایی ایران (کَن‌سَت) به اندازه‌ای زیاد بوده است که دبیرخانه این مسابقه مهلت ثبت‌نام در آن را تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ تمدید کرد.
این مسابقه هرسال با حمایت مرکز ملی فضایی ایران برگزار می‌شود. پژوهشگاه هوافضا تاکنون ۵ دوره از مسابقه کن‌ست را مدیریت کرده است و به دلیل استقبال بسیار خوب تیم‌های دانشجویی و ظرفیت بالای آن، قصد دارد در دوره‌های بعدی این مسابقات را به‌صورت بین‌المللی برگزار کند. علت استقبال دانشجویان از این مسابقات، این است که تیم‌های شرکت‌کننده طراحی، ساخت و آزمون یک سامانه کوچک هوافضایی در حالت عملیاتی را تجربه می‌کنند.
نام این مسابقه متشکل از دو واژه‌ی «Can» به معنای قوطی و «Sat» مخفف کلمه‌ی «Satellite» به معنای ماهواره گرفته شده است و اشاره به ابعاد ماهواره‌ یا فضاپیمای کوچکی دارد که به اندازه‌ی قوطی نوشابه است. در مسابقه، کن‌ست‌ها را با پهباد یا بالن از ارتفاع مشخصی رها می‌کنند و آن‌ها باید ضمن انجام مأموریتشان سالم به زمین برسند. کن‌ست‌ها در مسابقات ایران باید در یکی از دو دسته (کلاس) وزنی و ابعادی مشخص طراحی و ساخته شوند.
اگر علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه هستید، می‌توانید برای ثبت‌نام به وب‌سایت www.ari.ac.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۸۸۳۶۶۰۳۰-۰۲۱ (دبیرخانه مسابقه در پژوهشگاه هوافضا) تماس بگیرید.
 

منبع : zoomit

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها