شبکۀ الجزیره به درخواست تعطیلی خود واکنش نشان داد

شبکۀ الجزیره به درخواست تعطیلی خود واکنش نشان داد
شنبه 3 تير 1396 - 01:03

شبکه الجزیره و کانال های زیر مجموعه آن، خواسته های کشورهای محاصره کننده قطر مبنی بر تعطیلی این شبکه به منظور لغو محاصره قطر را محکوم کرد.

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه شبکه الجزیره، این شبکه تحولات فعلی منطقه اعم از مصادره ونقض آزادی عقیده ومطبوعات، اقدامات دولت های کشورهای محاصره کننده قطر دربستن سایت های اینترنتی ازجمله سایت های شبکه الجزیره، بستن دفاتر این شبکه، ممانعت از انجام ماموریت های آن و تشدید نظارت بر بسیاری از رسانه های دیگر را محکوم می کند.
الجزیره افزود که این شبکه در دو دهه گذشته نیز تحت فشارهای زیاد قرار گرفته ودرنتیجه عده ای از خبرنگاران این شبکه زندانی، شکنجه یا کشته شدند و تلاش هایی برای بستن سایت ها وجلوگیری از پخش گزارش های آنان صورت گرفت؛ زیرا این شبکه، یک موسسه اطلاع رسانی است که درراستای انتقال و پوشش کامل تحولات وابراز اظهارنظرهای مختلف ودفاع از مسائل انسان و درد و رنج او تلاش می کند.
شبکه الجزیره اعلام کرد که درخواست برای تعطیلی این شبکه، تلاشی مذبوحانه با هدف ساکت کردن صدای رسانه های آزاد درمنطقه است و این شبکه، انجام فعالیت حرفه ای آزادانه بدون هیچ قید و بندی از طرف دولت ها یا طرف های مختلف را حق خود می داند.

215

پربیننده ترین خبرها