پیشنهاد طالبان ... صلح در برابر خروج آمریکا

پیشنهاد طالبان ... صلح در برابر خروج آمریکا
شنبه 3 تير 1396 - 04:05

گروه تروریستی طالبان ضمن هشدار دربارۀ اعزام بیشتر نیروهای غربی به افغانستان، تأکید کرد در سایۀ شریعت اسلامی استقلال افغانستان را محقق خواهد کرد.

العالم - آسیا

به گزارش پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم ، ملا هیبت الله آخوندزاده در بیانیه ای به مناسبت عید فطر درباره درخواست از آمریکا برای  خروج ازافغانستان و پیام هایی مبنی بر تمایل به برقراری صلح سخن گفت.
وی افزود: «اشغالگری تنها مانع  برقراری صلح است». در واقع این اظهارات به پیام های سابقی که پیش از این ارسال شده بود بی شباهت نبود.
وی دراین بیانیه ، نگرانی هایی مبنی بر تبدیل مجدد  افغانستان به پناه گاه افراطی های خارجی برای حمله به امریکا و هم پیمانان آنان را تکذیب کرد. همچنان که اخبار منتشر شده مبنی بر پناه دادن افراد تندروی بیگانه را تکذیب کرد. این ادعا در حالی مطزح می شود که  القاعده - که پایگاهش افغانستان بود - سال 2001 به مرکز تجارت جهانی نیویورک حمله کرده بود.

وی همچنین خواهان استقلال کامل کشور و برقراری دولت اسلامی شد و نسبت به افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان که حدود 3 تا5 هزار سرباز در نوسان است، هشدار داد.

رهبر طالبان افزود: هر اندازه اصرار آمریکا  برای باقی نگاه داشتن نیروهای خود یا تمایل به افزایش نیروهایشان بیشتر شود حساسیت منطقه ای نیز نسبت به آنان فزونی خواهد یافت . وی گفت: به محض پایان اشغالگری غیر قانونی امریکا درافغانستان، روابط سازنده و خوبی با این کشور و همه دنیا برقرار خواهیم کرد.

وی اتهامات گسترده مبنی بر استفاده از کمک های دیگر کشورها از جمله پاکستان و روسیه را تکذیب کرد و گفت اجازه نخواهد داد هیچ کشوری در افغانستان دخالت کند.
217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها