فعالیت نظامی گسترده سامسونگ

فعالیت نظامی گسترده سامسونگ
شنبه 3 تير 1396 - 11:56

بسیاری از ما، سامسونگ را به خاطر عرضه محصولات الکترونیکی مثل تلویزیون و گوشی های موبایل و … می شناسیم که البته حوزه این محصولات بسیار گسترده است و از وسایل الکترونیکی آشپزخانه تا اتاق پذیرایی را شامل می شود. اما این همه ماجرا نیست .

العالم - گوناگون


روی دیگری از این شرکت کره ای و غول دنیای فناوری را احتمالا بسیاری از مصرف کنندگان محصولات این شرکت نمی شناسند چرا که یکی از زیرشاخه های شرکت سامسونگ به نام سامسونگ تک وین حضور فعالی در طراحی و ساخت وسایل و ادوات فضایی،جنگ افزار، صنعت خودرو دارد.
شرکت تک وین در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و با ساخت دوربین کار خود را آغاز کرد اما این شرکت در سال ۱۹۸۷ شروع به ساخت هلی کوپتر،موتورهای جت، تجهیزات سیار برای ارتش کره کرد. ساخت این تجهیزات هیچ تضادی با ادامه ساخت دوربین های این شرکت نداشت و توانست دوربین های دیجیتال کناکس سامسونگ را در سال ۱۹۹۷ بر سر زبان ها بیاندازد و در همان سال نیز توانست اولین جت جنگنده کره ای موسوم به KF-16 را بسازد.
با ورود به قرن بیست و یکم، سامسونگ وظیفه ساخت جنگنده ها را به شرکت صنایع هوافضای کره سپرد و همچنان به ساخت دوربین های دیجیتال حرفه ای ادامه داد و در کنار آن نیز به ساخت تانک تندر K9 پرداخت.این تانک خطرناک که در تصویر زیر عکس آن در ساحل را مشاهده می نمایید، از لوله ۱۵۵ میلی متری بهره می برد که قدرت انهدام بالایی داشت و از آن می توان در عملیات ضد بمب اتم تا فاصله ۴۰ کیلومتری استفاده کرد.

اما گل سرسبد محصولات شرکت تک وین، ربات رگبار SGR-A1 بود که برای جایزگینی نیروی انسانی در جنگ بین دو کره طراحی شد. این رگبار اتوماتیک قادر بود تا با شناسایی دشمن، آنها را در فاصله ۳٫۲ کیلومتری مورد اصابت گلوله قرار دهد. از سنسورهای نوری و مادون قرمز در این آتشبار استفاده شده بود. در این رگبار از میکروفن و بلندگو استفاده شده بود و ارتش کره قادر بود و اگر کسی رمز اشتباه را می گفت، رگبار خود او را می کشت. یکی از نسخه های این آتشبار اتوماتیک ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشت.

قبل از اینکه سامسونگ سهام خود را در شرکت تک وین به گروه کره ای هانواهوا در سال ۲۰۱۴ بفروشد، تک وین در زیرشاخه های زیر قادر به ساخت محصول شده بود: دوربین های حفاظتی مداربسته،توربین های گاز،موتورهای هلی کوپتر، جنگ افزارهای مختلف و …

 منبع : click

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها