خانواده های قربانیان کشتی "مرمره" چقدر غرامت گرفتند؟

خانواده های قربانیان کشتی
شنبه 3 تير 1396 - 13:23

وزیر دارایی ترکیه با تکذیب اخبار برخی رسانه ها مبنی بر امتناع رژیم صهیونیستی از پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان کشتی "مرمره"، بر پرداخت غرامت به افراد مذکور از سوی این رژیم تاکیدکرد.

العالم - ترکیه

روسیاالیوم به نقل از "ناجی ترکی اغبال" وزیر دارایی ترکیه گزارش داد، رژیم صهیونیستی برای جبران خسارت، حدود 20 میلیون دلار غرامت به خانواده قربانیان این حادثه پرداخت کرده است.

پارلمان ترکیه شنبه گذشته، پیش نویس قانونی درخصوص توافق میان ترکیه و رژیم صهیونیستی را درباره پرداخت غرامت تصویب کرد.

گفته شده مبلغ فوق با نظارت مسئولان ذیربط ترکیه بین خانواده قربانیان توزیع خواهدشد، و رژیم صهیونیستی در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

روابط آنکارا و تل‌آویو در سال 2010 میلادی پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه برای نوار غزه ـ که منجر به کشته شدن ده تن از شهروندان ترکیه شد به شدت متشنج شده بود.

ترکیه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سه شرط را مطرح کرده بود؛ عذرخواهی رسمی تل‌ آویو از آنکارا، پرداخت غرامت به خانواده کشته شدگان و پایان دادن به محاصره غزه. رژیم صهیونیستی با پادرمیانی آمریکا شرط نخست را به طور جزیی به ‌جا آورد و بخشی از غرامت‌ها را نیز پرداخت، ولی درخصوص شرط سوم، هنوز اقدامی نکرده است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها