تهیه طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا

تهیه طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا
يکشنبه 4 تير 1396 - 11:49

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تهیه طرحی با عنوان مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه مشتمل بر 20 ماده توسط مرکز پژوهش‌ها خبر داد و گفت که این طرح هفته آینده به نمایندگان ارائه می شود.

العالم- ایران

کاظم جلالی اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در ایام تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه شالوده اصلی این طرح را تهیه کرد و اکنون در حال نهایی شدن است.

وی این طرح را بسیار جامع دانست و گفت: عنوان این طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه است که در آن ابعاد مختلفی دیده شده است. طرحی با 20 ماده و 10 بخش که احتمالا به عنوان طرح نمایندگان ابتدا در صحن مجلس با یک یا دو فوریت مطرح می‌شود و سپس برای بررسی جزئیات به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می‌شود.

به گفته جلالی، 10 بخش این طرح شامل مقدمه، تعاریف، تدوین راهبرد، حمایت آمریکا از تروریسم، نقض حقوق بشر توسط آمریکا، حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا، حمایت از اتباع ایران و هماهنگی است.

وی در پایان گفت که مشخص نیست که این طرح به صورت یک یا دو فوریت ارائه شود اما انتظار می‌رود که حداقل یک فوریت آن در مجلس مطرح شود.

بعد از مصوبه سنا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ماموریت تهیه طرحی برای مقابله با این اقدامات آمریکا را داد. کمیسیون امنیت ملی نیز مقرر کرد که این طرح با کار کارشناسی توسط مرکز پژوهش‌ها تهیه شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها