اردوغان: آمریکا اشتباه فاحشی کرد

اردوغان: آمریکا اشتباه فاحشی کرد
يکشنبه 4 تير 1396 - 23:54

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آمریکا با ارسال سلاح برای کردهای سوریه مرتکب خطا می شود.

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود به مناسبت عید فطر گفت: «ما را از ایجاد منطقه حائل در مرزهای سوریه به واسطه عملیات سپر فرات بازداشتند. متأسفانه کشورهایی که متحد و دوست خود می پنداشتیم با سازمان های تروریستی همکاری می کنند و می پندارند که با ارسال سلاح برای این سازمان ها به ترکیه نیرنگ می زنند اما در واقع دچار اشتباه بزرگی می شوند».

وی تأکید کرد همان طور که نیروهای ترکیه در عملیات سپر فرات با همکاری ارتش آزاد 2 هزار کیلومتر از اراضی شمال سوریه را آزاد کردیم در برهه آینده نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

فکری ایشیق وزیر دفاع ترکیه پنجشنبه گذشته اعلام کرد جیمز ماتیس همتای آمریکایی او اطلاعاتی درباره فراهم کردن مقدمات ارسال سلاح برای گروههای کرد سوریه ارائه کرده است.

ماتیس برای طرف ترک تأکید کرده است که اطلاعات به صورت ماهانه ارائه می شود و آمریکا سلاح های تحویل داده شده به کردها را بعد از شکست داعش پس خواهد گرفت.

دولت آمریکا مجوز ارسال تسلیحات برای کردهای سوریه را که به ائتلاف بین المللی ملحق می شوند و با داعش می جنگند صادر کرده است.

آنکارا یگان های مدافع خلق کرد وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک را امتداد سوری حزب کارگران کردستان در ترکیه (پ ک ک) می داند که از نظر او گروهکی تروریستی است.

202

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها