مصر"تیران" و "صنافیر" را بی سر و صدا تحویل می د هد

مصر
دوشنبه 5 تير 1396 - 11:42

رسانه های مصری به نقل از منابع دولتی اعلام کردند تحویل مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر از مصر به عربستان به موجب توافقنامه ترسیم مرزهای آبی بین دو کشور، بدون هیچ گونه تشریفاتی انجام خواهد شد.

العالم - مصر
پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد که بعید به نظر می رسد که روند تحویل دو جزیره از مصر به عربستان با تشریفات – که طی آن پرچم عربستان در این دو جزیره برافراشته می شود - انجام شود. این منابع وجود هر گونه تدابیر جدید بین دو کشور درباره سفر شهروندان مصر به این دو جزیره و صدور گذرنامه را تکذیب کردند.
پایگاه خبری "المصری الیوم" آورده است که بر پایه قوانین بین المللی می بایست دو کشور مصر و عربستان سند تصویب این توافقنامه را از طریق نامه های تصویب، بین خود رد و بدل می کردند. همچنین رئیس جمهور مصر می بایست وزیر خارجه را مسئول تحویل این نامه به طرف سعودی در ریاض می کرد چرا که قاهره شاهد امضای این توافقنامه بین دو کشور بوده است و در چنین مواردی دو طرف باید توافقنامه را در سازمان ملل ثبت و منتشر کنند.
منابع آگاه گفتند ه محض اجرای این توافقنامه به سازمان ملل اطلاع داده خواهد شد که سرنوشت نیروهای پاسدار صلح مستقر در این جزیره ها را مشخص کند و تصمیم بگیرد که آیا این نیروها باید جزیره ها ترک کنند یا باقی بمانند.
این منابع گفتند که انتظار می رود توافقنامه مذکور در روزنامه های رسمی منتشر شده تا وجهه قانونی پیدا کرده و بلافاصله اجرایی شود.
208

پربیننده ترین خبرها