باکتری آبگیرها و مرداب ها درمان کنندۀ بیماری های قلبی

باکتری آبگیرها و مرداب ها درمان کنندۀ بیماری های قلبی
دوشنبه 5 تير 1396 - 14:45

باکتری آبگیرها و مرداب ها از نور برای تولید اکسیژن به روش فوتوسنتز استفاده می کنند و هنگامی که دانشمندان این باکتری را به قلب موش های مبتلا به بیماری های قلبی تزریق کردند ، پی بردند که مقدار اکسیژن در قلب این حیوانات آزمایشگاهی بیشتر شده و قلب بهتر از قبل به کار افتاده است.

العالم گوناگون
 
هنگام ابتلاء به سکتۀ قلبی جریان خون و اکسیژن به سوی قلب متوقف می شود که این امر می تواند به بخشی از قلب آسیب بزند یا آن بخش را از کار بیندازد.  
دکتر "جوزف وو" رئیس بخش جراحی قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و مسئول تیم تحقیقاتی اعلام کرد : جرقه درمان بیماری های قلبی با باکتری آبگیرها و مرداب ها زمانی زده شد که دانشمندان درپی یافتن راه های جدیدی برای رساندن اکسیژن به قلب برای جبران توقف جریان خون در یکی از رگ های کرونری بودند.
دکتر وو افزود : این نوع باکتری با فوتوسنتز انرژی به دست می آورد به این نو که دی اکسید کربن را دریافت و اکسیژن تولید می کند.
دانشمندان ابتدا تلاش کردند که از سلول های گیاهی استفاده کنند ولی این سلول ها بیرون از بدنۀ گیاه نمی توانست زیاد دوام بیاورد بنابراین تحقیقات ادامه یافت تا اینکه دانشمندان به امکان استفاده از باکتری آبگیرها و مرداب ها دست یافتند که این نوع باکتری معروف به باکتری سبز است و قادر به تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن می باشد.
دسته از موش تحت آزمایش قرار گرفت به این نحو که باکتری باتلاق به چند موش تزریق شد و این موش ها در معرض آفتاب قرار داده شد و بقیه موش ها در تاریکی نگه داشته شد و دانشمندان پی بردند که مقدار اکسیژن در قلب موش های آفتاب دیده بیشتر شده و کارکرد قلب این حیوانات بهتر شده است و هر چند باکتری موجود در قلب موش ها ظرف 24 ساعت از بین رفت ولی کارکرد قلب موش ها حداقل 4 هفته روز به روز بهتر می شد. 
این آزمایش را هنوز نمی تواد در مورد انسان اجراء کرد زیرا دانشمندان برای این کار نیاز به تحقیقات گسترده تری دارند. 

 

باکتری سبز روی قلب موش آزمایشگاهی

جوزف وو

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها