دوشنبه در کدام کشورهای عربی عید بود؟

دوشنبه در کدام کشورهای عربی عید بود؟
دوشنبه 5 تير 1396 - 18:20

درحالی که اغلب کشورهای عربی روز یکشنبه را عید فطر اعلام کرده بودند، سلطنت نشین عمان، مغرب، ایران، چین و شیعیان عراق، دوشنبه را روز عید فطر اعلام کردند.

العالم ایران

بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی دیروز یک شنبه را روز عید فطر اعلام کردند، در حالی که بر اساس محاسبات دقیق نجومی، هلال ماه در شامگاه شنبه فقط در آمریکای جنوبی قابل رویت بوده است.

بدین ترتیب کشورهای عمان، ایران، مغرب، چین وعراق، بر اساس عدم امکان رویت هلال در غروب شنبه، امروز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.

براساس این گزارش، دولت مغرب روز شنبه اعلام کرد که رویت هلال ماه در شامگاه شنبه ممکن نیست و روز دوشنبه روز عید فطر خواهد بود. این در حالی است که مغرب، غربی ترین کشور اسلامی است و اگر قرار باشد هلال ماه جدید در کشوری اسلامی دیده شود، احتمال آن در مغرب از همه کشورهای دیگر اسلامی بیشتر است.

محمد ششم شاه مغرب امروز دوشنبه در مراسم اقامه نماز عید فطر در مسجدی در شهر دارالبیضا شرکت کرد.

سلطنت نشین عمان نیز روز دوشنبه را روز عید فطر اعلام کرد و معاون نخست وزیر و شماری از مقامات حکومتی این کشور در مسجد الخور در مسقط نماز عید فطر اقامه کردند.

در ایران نیز روز دوشنبه عید فطر اعلام شد و شهروندان تهرانی نماز عید فطر را به امامت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، برگزار کردند. در تمامی شهرها و روستاهای کشور نیز نماز عید برگزار شد.

در چین نیز که بیش از 56 اقلیت دینی دارد و 10 درصد آنها را مسلمانان تشکیلی می دهند، مومنان روزه دار نماز عید فطر را در مسجدی در پکن و در سایه تدابیر شدید امنیتی اقامه کردند.

 

نماز عید فطر

نماز عید فطر

 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها