تصاویر؛ انباشت زباله در پایتخت یونان

تصاویر؛ انباشت زباله در پایتخت یونان
دوشنبه 5 تير 1396 - 22:19

اعتصاب ده روزه کارگران شهرداری در پایتخت یونان، شهر آتن را با معضل انباشت زباله روبرو کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش بی بی سی، با گذشت ده روز از اعتصاب رفتگرهای یونانی که باعث انباشته شدن تلی از زباله در اطراف شهر آتن شده است، دولت یونان از رفتگرهای معترض خواست به اعتصاب خود پایان دهند. با وجود این، کارکنان معترض شهرداری آتن، امروز مقابل ساختمان یک وزارتخانه و جایی که نمایندگان اتحادیه صنفی آنها قرار بود مطالبات خود را اعلام کنند، با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

این در شرایطی است که طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی، دمای هوای شهر آتن در روزهای پایانی این هفته به 42 درجه سلسیوس خواهد رسید و مراکز بهداشت و درمان این کشور درباره پیامدهای ادامه اعتصاب رفتگران هشدار داده اند. به رغم ادامه اعتراض ها، کارکنان شهرداری آتن توافق کرده اند که زباله های برخی مناطق گردشگری، پسماندهای بیمارستان ها و همچنین زباله های انباشته شده در برخی تقاطعها را که باعث ازدحام خودروها و راه بندان شده است، جمع آوری کنند.

دولت یونان امروز (دوشنبه) پیش نویس لایحه ای را برای تمدید قرارداد با هزاران رفتگر زیر نظر شهرداریها به پارلمان فرستاد. اتحادیه های کارگری نیز خواستار آن هستند که دولت یونان به تعهدات خود مبنی بر ایجاد مشاغل دائمی برای آن دسته از کارکنان که مدتی طولانی است قراردادی هستند، عمل کند؛ البته چنین اقدامی با الزامات سختگیرانه بودجه دولت یونان که در چارچوب توافقهای این کشور برای دریافت کمک مالی و نجات از ورشکستگی مقرر شده است، مغایرت دارد.

اتحادیه اروپا همواره از وابستگی یونان به گورستان های زباله برای دفن پسماند و آمار پایین بازیافت پسماند در این کشور انتقاد کرده است. یونان همچنین اغلب به علت خودداری از بستن گورستان های غیرقانونی زباله، جریمه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها