اولویتهای بن سلمان پس از رسیدن به ولیعهدی

اولویتهای بن سلمان پس از رسیدن به ولیعهدی
سه شنبه 6 تير 1396 - 13:23

روزنامه فرانسوی «لوژورنال دودیمانش» گزارشی را درباره تحولات درعربستان سعودی بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید این کشور به جای محمد بن نایف منتشر کرد.

العالم عربستان سعودی
به گزارش پایگاه عربی 21 ، این روزنامه فرانسوی درگزارش خود نوشت «با روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان، ریاض سیاست هایش را با جدیت دنبال خواهد کرد و تعیین محمد بن سلمان به این سمت، به منزله گامی درمسیر تقویت هرچه بیشتر روابط با آمریکا است، و این در شرایطی است که این شاهزاده جوان به دنبال تغییر ریشه ای درداخل جامعه محافظه کار عربستان است.

این روزنامه درادامه نوشت انتصاب یک فرد به بیش از یک سمت، درعربستان بی سابقه است، بن سلمان درسال 2015 به سمت وزیر دفاع منصوب شد، واکنون سمت معاون دوم نخست وزیری ورئیس شورای امور اقتصادی و توسعه نیز به وی واگذار شده است.
شاید این سمت های رده بالا در ساختارهای اساسی، به شاهزاده جوان فرصت اداره سیاست اقتصادی کشورش را بدهد و بتواند نقشی بارز را درعرصه بین الملل ایفا کند.
اولویه دولارج نویسنده و روزنامه نگارفرانسوی نوشت از جمله اولویت های ولیعهد جدید عربستان سعودی، تقویت روابط با آمریکا است، به گونه ای بن سلمان به محض منصوب شدن به سمت وزیر دفاع، به دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شتافت.

این روزنامه فرانسوی درادامه گزارش خود به نقل از انیس لیوالوا کارشناس مسائل خاورمیانه، با اشاره به نزدیکی نقطه نظرات میان بن سلمان ورئیس جمهوری آمریکا درخصوص مواضعشان ضد ایران، نوشت «هر دو طرف ، از ایران بیزار هستند، ترامپ خصومت خود را با تهران اعلام کرده است، این درحالیست که باراک اوباما رئیس جمهوری قبلی، توافقنامه های زیادی درباره برنامه هسته ای با ایران امضا کرد و بدون تردید، موضع ترامپ درقبال تهران، محمد بن سلمان را راضی خواهد کرد.
این روزنامه فرانسوی درپایان نوشت « محمد بن سلمان وقتی که به سمت وزیر دفاع سعودی منصوب شد، سعی کرد خود را ثابت کند، و تلاش کرد سایر شاهزاده ها را متقاعد کند که پست وزیر دفاع، پستی مهم است  وی مغز متفکر برای طرح دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن به شمار می رود».
به گفته این کارشناس، دخالت نظامی محمد بن سلمان در یمن، فقط برای مبارزه با انصار الله نیست، بلکه برای دیکته کردن نظر خود بر سایر وزرای آل سعود است.

215

پربیننده ترین خبرها