تکذیب وخامت حال رئیس‌جمهور فیلیپین

تکذیب وخامت حال رئیس‌جمهور فیلیپین
سه شنبه 6 تير 1396 - 14:12

دولت فیلیپین شایعات نامساعد بودن حال «رودریگو دوترته» را تکذیب کرد.

العالم
به نقل از رویترز؛ دولت فیلیپین اعلام کرد اخباری که درباره نامساعد بودن حال «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور این کشور، مطرح می‌شود صحت ندارد و وی در سلامت کامل به سر می‌برد.
غیبت طولانی مدت دوترته در یک ماه اخیر، که امری غیرمعمول برای وی به حساب می‌آید، شایعاتی را در میان مردم فیلیپین درمورد سلامت وی بوجود آورده است. دوترته 72 ساله به عنوان یک رئیس جمهور فعال و پرکار شناخته می‌شود که گاهی چند بار در یک روز به سخنرانی برای عموم مردم می‌پردازد. او آخرین بار هفته گذشته در انظار عمومی حاضر شد و پس از آن هیچ خبری از دوترته در تلویزیون و یا رسانه‌های فیلیپین مشاهده نشد.
آنچه بیش از همه مردم فیلیپین را نگران کرده، تشدید حملات علیه تروریست‌های مرتبط با داعش در جنوب این کشور است که وارد ششمین هفته خود شده و در شهر ماراوی همچنان ادامه دارد.
ارنستو آبلا، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین، اظهار داشت: دوترته زنده و سلامت است. او فقط مشغله فراوانی دارد که باید به آن رسیدگی کند. اگر او را کمتر در انظار عمومی می‌بینید به این دلیل است که مشغول انجام دادن امور دفتری شده، به بررسی برخی مدارک می‌پردازد و با مشاورانش تشکیل جلسه می‌دهد. دوترته این روزها ساعات پرمشغله‌ای دارد.
سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین در ادامه افزود: نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد این است که دوترته بر تحولات کشور تسلط کامل داشته و از جزئیات کوچکترین تحولات نیز آگاه است. او هر لحظه از آخرین اخبار مطلع می‌شود.
دوترته آخرین بار 20 ژوئن و در دو شهری که فاصله اندکی با ماراوی دارند، دیده شد. دفتر دوترته به تازگی اعلام کرده بود وی این روزها بسیار خسته است. سپس یکی از مشاوران نزدیک دوترته عکسی از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که رئیس جمهور فیلیپین را ایستاده در برابر تلویزیون و در حال تماشای اخبار نشان می‌داد. همین عکس به شایعات درباره سلامتی دوترته دامن زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها