گوشی‌های هوشمند هوش شما را کم می‌کنند

گوشی‌های هوشمند هوش شما را کم می‌کنند
سه شنبه 6 تير 1396 - 17:59

محققان دانشگاه آستین تگزاس می‌گویند گوشی‌های هوشمند توانایی ما را برای تفکر و تمرکز کاهش می‌دهد، به خصوص زمانی که آن را خاموش می‌کنیم.

العالم - گوناگون

همگان اعتیاد به گوشی موبایل را اذعان دارنداما محققان مدرسه McCombs با مطالعه روی 800 دارنده موبایل{لینک} به این نتیجه رسیدند که نزدیک بودن به گوشی همراه تاثیرات منفی بر توانایی‌های شناختی ما می‌گذارد. هدف اصلی این طرح، بررسی توانایی مغز برای نگهداری و پردازش داده در هر زمان بر اساس دوری یا نزدیکی به گوشی هوشمند بود.

از کاربران خواسته شد تا برخی گوشی‌های خود را روی میز بگذارند، برخی آن را داخل جیب بگذارند و برخی نیز در اتاق مجاور قرار داده و وارد اتاق جدید شوند تا به پرسش ها پاسخ دهند.

نتیجه این شد که کسانی که به گوشی خود نزدیک‌تر بودند تمرکز برای تفکر در مقایسه با کسانی که بدون گوشی بودند، نداشتند.

تمرکز برای انجام کار توسط کاربر بسته به دوری یا نزدیکی از گوشی هوشمند بستگی پیدا کرد و کاربر بدون گوشی بهتر مغز خود را برای پردازش و محاسبه آماده می‌کرد تا کاربری که گوشی‌اش روی میز بود.

آدریان وارد مسوول تحقیق مذکور می‌گوید فرایند نیاز به چیزی برای فکر کردن هنگام حل مسئله باعث می‌شود منابع شناختی ذهن شما محدود جلوه کند و به همین دلیل وابسته نشان دادن ذهن خود به گوشی کنار دست‌تان در نهایت منجر به عدم تمرکز و حل مسئله می‌شود.

خبرآنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها