وزیر خارجه کشورمان به ایتالیا رفت

وزیر خارجه کشورمان به ایتالیا رفت
چهارشنبه 7 تير 1396 - 07:40

'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت دولت ایتالیا برای دیدار با مقامات این کشور بامداد چهارشنبه از برلین وارد رم پایتخت ایتالیا شد.

العالم ـ ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به رم با 'لائورا بولدرینی' رئیس مجلس نمایندگان، 'پائولو جنتلیونی' نخست وزیر و 'انجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو خواهد کرد.
ایتالیا از شرکای اصلی تجاری و اقتصادی ایران طی چند دهه اخیر محسوب می شود. تهران و رم همکاری های گسترده ای در زمینه اقتصادی و بازرگانی داشته و رایزنی درخصوص توسعه مناسبات اقتصادی، از جمله محورهای مذاکراتی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در رم خواهد بود.
با توجه به حضور ایتالیا در حوزه مدیترانه و علاقه این کشور به تحولات غرب آسیا و خاورمیانه، ظریف در این سفر درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات سوریه با مقامات این کشور بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
ظریف در سفر به برلین نیز در مراسم افتتاحیه اجلاس سالیانه شورای اروپایی روابط خارجی در برلین سخنرانی و با مقامات آلمانی دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه ایران در سفر به رم امروز چهارشنبه با نخست وزیر ، رئیس مجلس نمایندگان و سپس با همتای ایتالیایی خود دیدار و سپس در محل وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها