اعتراض وزیر کشور پاکستان به اقدام آمریکا

اعتراض وزیر کشور پاکستان به اقدام آمریکا
چهارشنبه 7 تير 1396 - 11:25

آمریکا نام سید «صلاح الدین» رهبر گروه حزب المجاهدین را به لیست سیاه تروریست‌ها اضافه کرد که این موضوع اعتراض وزیر کشور پاکستان را در پی داشت.

العالم - آسیا

آمریکا نام سید « صلاح الدین» رهبر گروه «حزب المجاهدین» را به لیست سیاه تروریست‌ها اضافه کرد که این موضوع اعتراض وزیر کشور پاکستان را در پی داشت.

«چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: متأسف هستم که آمریکایی‌ها مانند هند با پاکستان برخورد می‌کنند.

به گزارش دیلی اکسپرس، وی افزود: گروه‌های کشمیری که خواستار رهایی از سلطه هند هستند تروریسم نیستند بلکه از حق مسلم خود برای آزادی دفاع می‌کنند.

خان تأکید کرد: به نظر می‌رسد پایمال شدن حقوق مردم کشمیر و ظلم ستم نیروهای ارتش هند هیچ اهمیتی برای آمریکایی‌ها ندارد.

وزیر کشور پاکستان تأکید کرد: هند از همان ابتدا کشمیری‌ها را سرکوب و آنها را تروریست می‌داند که بر خلاف قوانین بین المللی است اما اینکه آمریکا نیز رهبران کشمیری را تروریسم بداند قابل پذیرش نیست.

وی افزود: هیچ قدرتی نمی‌تواند مردم کشمیر را از حقوق خود محروم کند و پاکستان به حمایت همه جانبه دیپلماتیک و غیر دیپلماتیک از مردم این سرزمین ادامه خواهد داد.

سید صلاح الدین از رهبران قدیمی گروه‌های مبارز کشمیری به ویژه حزب‌المجاهدین فعال‌ترین این گروه‌ها است.

چندی پیش «احمد بت» رهبر گروه حزب المجاهدین که به جای «برهان وانی» سرپرستی جنبش آزادی‌خواه این منطقه را به عهده گرفته بود به ضرب گلوله نیروهای هندی کشته شد.

برهان وانی نماد مقاومت کشمیری‌ها بود و دور جدید قیام‌های مردم این سرزمین بعد از کشته شدن وی آغاز شد.

وانی که بیست و چند سال بیشتر نداشت در پنج سال گذشته به چهره مقاومت کشمیر تبدیل شد اما بعد از کشته شدن وی احمد بت جایش را گرفت که باز هم به ضرب گلوله نیروهای هندی کشته شد.

مقامات هندوستان نگرانند که این کشتارها به اعتراضات خشونت‌بار در این منطقه کشمیر که از قبل آشفته‌ بوده است، تبدیل شود.

اکثر مردم کشمیر مدتها است که از حضور هند خشمگین هستند و خواستار استقلال کشمیر یا ادغام با پاکستان هستند. بیش از 68 هزار نفر در ناآرامی‌ها و درگیری‌های میان ارتش هند و معترضان کشمیر جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها