داعش دریک کیلومتر مربع در عراق گیرافتاده است

داعش دریک کیلومتر مربع در عراق گیرافتاده است
چهارشنبه 7 تير 1396 - 12:42

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق تأکید کرد کلّ مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در موصل، از یک کیلومتر مربع فراتر نمی رود.

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، سرلشکر ستاد حامد المالکی تصریح کرد نیروی هوایی ارتش عراق از یگان های خط مقدم با انهدام استحکامات دفاعی گروه تروریستی داعش حمایت می کند.

وی افزود: ما این توانایی را داریم که به اهداف خود برسیم و همه محورهای رزمی را پوشش دهیم. ما در موصل یازده محور داریم و هر محور نیز دو فروند هواپیما به آن اختصاص داده شده است یعنی بیست و دو فروند هواپیما در این یازده محور وجود دارد. هواپیماهای دیگری نیز وجود دارند که به اهداف و عملیات در مواضع دیگر مانند الحدیثه یا صلاح الدین یا دیاله حمله می کنند. الان مساحتی که در موصل مانده یک کیلومتر است.

حسام التمیمی خبرنگار العراقیه در گزارشی درباره حملات هوایی ارتش عراق به مواضع تروریست ها در موصل گفت نیروی هوایی عراق به حملات فرسایشی خود در مناطق مختلف به عملیاتی ادامه می دهند و به تروریستها خسارات جانی و تسلیحاتی گسترده ای وارد کرده است . جنگنده های اف16 با ضربات دقیق هوایی توانستند مسئول پهپادهای داعش را در یکی از مناطق حضور تروریست ها در تلعفر به هلاکت برسانند.

13 تروریست در کنار این مسئول که ابوحفصه نام داشت کشته شدند. انفجارهای پیاپی در نتیجه انفجار مقادیر زیادی مواد منفجره در نزدیکی مخفیگاه این تروریست به وقوع پیوست.

در جنوب غربی حویجه نیز نیروی هوایی ارتش عراق به مناطق حضور تروریست ها در الریاض و الرشاد و رزّاب حمله کردند و تعدادی خودروی بمب گذاری شده و خودروهای حامل تسلیحات منهدم شد و مکان های استقرار تروریست ها در مکحول و بخش شرقی شهرستان شرقاط هدف قرار گرفت.

در استان الانبار نیز نیروی هوایی و هواپیماهای ائتلاف به یگان های نظامی در غربی ترین نقطه الا نبار کمک کردند.

فرماندهی عملیات الجزیره در این منطقه پیشروی گسترده کرده است. تعدادی از تونل های تروریست ها در نوار مرزی عراق و سوریه در نزدیکی شهر قائم منهدم شد.

وزارت دفاع عراق تأکید کرد عملیات حملات هوایی با هماهنگی با یگان های زمینی و اطلاعات ا داره اطلاعات نظامی و هسته اطلاعاتی الصقور انجام شد.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها