کسر بودجه 20 میلیاردی اتحادیه اروپا

کسر بودجه 20 میلیاردی اتحادیه اروپا
چهارشنبه 7 تير 1396 - 18:45

کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا گفت روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و چالش های دیگری مثل افزایش هزینه های دفاعی، کسری بودجه این اتحادیه را به 20 میلیارد یورو در سال می رساند.

العالم – اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، در گزارشی که در پایگاه اینترنتی گونتر اوتینگر منتشر شد آمده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب کاهش درآمدهای این اتحادیه به میزان دست کم 10 میلیارد یورو در سال خواهد شد. وی افزود: در همان حال ما باید بودجه ماموریت های جدیدی مانند اقدامات در بخش دفاع و امنیت داخلی را تامین کنیم. وی افزود به این ترتیب فاصله کل بین درآمدها و هزینه ها ممکن است به دو برابر این مبلغ برسد.

بنابراین طبق گفته اوتینگر که قرار است عصر چهارشنبه سندی را درباره آینده مالی اتحادیه اروپا ارائه کند، تفاوت بین میانگین جدید درآمدها و هزینه های ضروری اتحادیه اروپا به 20 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

اوتینگر افزود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید گزینه ای روشن را بین تلاش برای ایجاد منابع جدید درآمد و محدود کردن بلندپروازی های اتحادیه اروپا در بخش بودجه، انتخاب کنند.

بودجه اتحادیه اروپا در سال 2017، 157 میلیارد و 900 میلون دلار در نظر گرفته شده است. انگلیس که قرار است در ماه مارس 2019 به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج شود یکی از تامین کنندگان اصلی بودجه اتحادیه اروپا است و هر سال 10 میلیارد یورو به تامین بودجه این نهاد اختصاص می دهد.

این نگرانی وجود دارد که کاهش درآمدها موجب تنش بین 27 کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا شود. برخی کشورهای عضو که مانند انگلیس میزان مشارکت آنها در بودجه اتحادیه اروپا بیشتر از خدماتی است که از این اتحادیه دریافت می کنند، خواستار کاهش هزینه ها هستند ولی کشورهایی که بیش از آنچه می پردازند، دریافت می کنند با این دیدگاه موافق نیستند به ویژه که بخشی از بودجه صرف اجرای پروژه هایی در مناطق فقیرتر اتحادیه اروپا می شود.

سناریوهای مطرح شده، شامل افزایش درآمدهای درونی اتحادیه اروپا است که بخش کوچکی از درآمد آن را تشکیل می دهد زیرا 80 درصد این درآمد را کشورهای عضو می پردازند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها