علت عجیب برای آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن!

علت عجیب برای آتش‌سوزی در برج گرنفل لندن!
چهارشنبه 7 تير 1396 - 19:11

رئیس حزب کارگر انگلیس در مجلس عوام این کشور و در حضور نخست وزیر انگلیس معتقد است که تدابیر ریاضتی دولت، منجر به آتش سوزی فاجعه بار برج مسکونی گرنفل در لندن شد.

العالم – اروپا

ترزا می امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه پرسش از نخست وزیر در مجلس عوام انگلیس که پس از انتخابات زودهنگام اخیر در این کشور برگزار شده بود، شرکت کرد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس، درباره نمای بیرونی برج مسکونی گرنفل در لندن که آتش گرفت، گفت: استنباط من این است که این نوعِ خاص از روکش، با مقررات ساختمانی منطبق نبوده است. این، موضوعاتِ گسترده تری را مطرح می کند که مجلس عوام انگلیس آن را قبول دارد و این مهم است که ما در رابطه با نحوه ای که درباره این موضوع صحبت می کنیم، محتاط باشیم و علت آن این است که تحقیقاتی جنایی در این خصوص در جریان است و این حائز اهمیت است که ما به پلیس اجازه دهیم تحقیقات جناییِ خود را در این خصوص انجام دهد و تصمیماتی را که لازم می داند، اتخاذ کند.

کوربین: ریاضت اقتصادی؛ عامل آتش سوزی!

از سوی دیگر جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که حزب اصلی مخالف دولت انگلیس است، اظهاراتی انتقادی در رابطه با آتش گرفتن برج گرنفل در مجلس عوام انگلیس مطرح کرد.

کوربین گفت: "آنچه فاجعهِ برج گرنفل برملا کرد، تأثیرات فاجعه آمیز، تدابیر ریاضتی بود". این جمله، سر و صدای شدید نمایندگان موافق و مخالفِ دولت انگلیس را در پی داشت.

جرمی کوربین که مجبور بود در میان سر و صدای نمایندگان فریاد بزند، گفت: آقای رییس، این بی توجهی به جامعهِ طبقهِ زحمتکش و کارگران انگلیس، از تأثیرات بسیار هولناکِ مقررات زدایی و مضایقه کردن از تخصیص بودجه است. من از نخست وزیر درخواست می کنم تا منابع مالیِ لازم را برای آزمایش و برداشتن روکش ها؛ نوسازی سیستم های آبپاشیِ خودکار (برای اطفاء حریق)؛ و تخصیص منابع مالی مناسب برای خدمات آتش نشانی و پلیس، فراهم سازد، تا تمام جوامعِ ما بتوانند در خانه های خود، حقیقتاً احساس امنیت کنند.

کوربین تأکید کرد: آقای رییس، این فاجعه، باید برای ما زنگ هشدار باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها