گردشگری حلال در جهان رونق گرفته است

گردشگری حلال در جهان رونق گرفته است
چهارشنبه 7 تير 1396 - 21:49

نتایج پژوهش های ‏اقتصادی - مالی و آمار و ارقام منتشر شده، نشان می دهد که درآمد بازار گردشگری حلال به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

العالم - خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، آمار و ارقامی که نهادهای گردشگری و آژانس های مسافرتی فعال در بازار گردشگری حلال منتشر کرده اند، نشان می دهد این بازار در سالهای اخیر خیلی رونق گرفته است، زیرا بسیاری از مسلمانان تاکید دارند که هنگام مسافرت به دیگر کشورهای جهان مسائل شرعی اسلامی برای شان در نظر گرفته شده باشد.

شاخص جهانی سفر های ‏مسلمانان (Global Muslim Travel Index ‎‏) که شرکت مشاور سرمایه گذاری و ارائه خدمات مدیریتی کرسنت ریتینگ (Crescent Rating) و شرکت خدمات مالی و صدور کارتهای اعتباری مسترکارت آمریکا منتشر کرده است نشان می دهد درآمد گردشگری حلال در سال 2016 در جهان به 155 میلیارد دلار رسیده است که این رقم 13 درصد کل درآمدهای صنعت گردشگری را تشکیل می دهد.‎

بر اساس این گزارش، شمار گردشگران مسلمان در سال 2016 به 121 یک میلیون نفر رسید. حال آنکه رقم این شاخص در سال 2015 حدود 117 میلیون نفر بود. پیش بینی می شود شمار گردشگران مسلمان تا سال ‏2020 به 168 میلیون نفر در سال برسد.

گردشگران مسلمان نیز به ترتیب اهمیت دوست دارند به مالزی، امارات عربی متحده، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و قطر بروند.

از نظر قاره ای نیز گردشگران مسلمان بعد از کشورهای آسیایی دوست دارند از کشورهای آفریقایی بازدید کنند. مغرب در آفریقا یکی از کشورهایی است که بیشترین امکانات را برای گردشگران مسلمان ارائه می کند. از این گذشته ، مغرب هفتمین مقصد گردشگری در جهان است. مصر از این نظر در رتبه چهاردهم قرار می گیرد.

تونس، الجزایر، سنگال، آفریقای جنوبی، سودان، جیبوتی، جزایر کومور و گامبیا در زمره 10 مقصد ترجیحی در قاره آفریقا برای گردشگران خارجی هستند.

با توجه به بازار پر سود و درآمد گردشگری حلال، کنیا نیز اکنون تلاش می کند به مقصد حلال برای گردشگران مسلمان تبدیل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها