مقدمه‌چینی بن‌سلمان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

مقدمه‌چینی بن‌سلمان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
چهارشنبه 7 تير 1396 - 22:10

وبلاگ نویس مشهور سعودی تاکید کرد که هشتگ "سعودی‌ها، موافق عادی سازی روابط با اسراییل" در ساعات اخیر در عربستان منتشر شد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با نگاهی سریع به توئیت هایِ ذیل این هشتگ به نظر می رسد که برخی به نفع عادی سازی روابط نظر دادند؛ اما عده زیادتری در عربستان علیه عادی سازی روابط با اسراییل سخن گفتند.

مجتهد وبلاگ نویس مشهور سعودی در توئیتی آورده است که این فراخوان از قصد بوده است و از قبل برای آن زمینه سازی شده بود. وی گفت: "بن سلمان ولیعهد عربستان راه اندازی یک فراخوان رسانه ای و توئیتری به منظور آماده کردن افکار عمومی برای روابط علنی با اسراییل صادر می کند".

این در حالی است که برخی بر این باورند که هشتگ "سعودی ها موافق عادی سازی" در واقع تلاشی پیشدستانه برای محک زدن افکار عمومی پیش از آشکار کردن روابط ریاض و تل آویو در آینده است.

کاربران دیگری آورده اند که این فراخوان به منظور خدشه دار کردن چهره فلسطین و ملت آن و برای زدودن تصویر اسراییل به عنوان دشمن عرب است.

فعالان سعودی دیگری اما هشتگ "سعودی ها علیه عادی سازی" به راه انداختند که به موضع بسیاری از سعودی ها در مخالفت با عادی سازی روابط با اسراییل اشاره دارد.

210

پربیننده ترین خبرها