"دعوت از اسد، توهین پوتین به آمریکا بود" +عکس

پنج‌شنبه 8 تير 1396 - 06:41

یک روزنامه انگلیسی نوشت: روسیه، همزمان با هشدارهای آمریکا مبنی بر احتمال انجام یک حمله شیمیایی دیگر توسط دولت سوریه، از بشار اسد برای بازدید از پایگاه هوایی "حمیمیم"، دعوت به عمل آورد.

العالم - اروپا

به نوشته روزنامه انگلیسی "دیلی میل"، روسیه با دعوت از بشار اسد برای دیدن از پایگاه هوایی حمیمیم، توهینی آشکار به آمریکا کرد و همزمان با هشدار آمریکا مبنی بر "آمادگی اسد برای حمله شیمیایی جدید در سوریه"، "قدرت پوتینی" در پیامی به بشار اسد، از وی برای بازدید از  پایگاه روسی حمیمیم دعوت بعمل آورد.

در ویدئویی که منتشر شده، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای اولین بار از پایگاه هوایی حمیمیم در غرب سوریه که محل به پرواز درآمدن هواپیماهای روسیه در سوریه هستند بازدید کرد. در این دیدار، ژنرال "والیری گیراسیمف"رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه از اسد استقبال کرد.

در همین حال، کاخ سفید سه‌شنبه در بیانیه‌ای با طرح ادعاهای اثبات‌نشده مدعی شد دولت "بشار اسد"، رئیس‌جمهور سوریه قصد انجام "یک حمله شیمیایی دیگر" در سوریه را دارد. در حالی که هنوز چنین حمله‌ای انجام نشده، بیانیه کاخ سفید نوشت این حمله "ممکن است به قتل گروهی غیرنظامیان از جمله کودکان بی گناه منجر شود"!

ادعای کاخ سفید در حالی مطرح شده که دولت سوریه تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی از این کشور خارج کرده است.

دولت آمریکا پیش از این در ماه فوریه با متهم کردن "بشار اسد" به انجام یک حمله شیمیایی در منطقه "خان شیخون" در استان ادلب سوریه، پایگاه هوایی "الشعیرات"متعلق به ارتش سوریه را هدف حملات هوایی قرار داد. دولت سوریه، این ادعاها را رد و تأکید کرده استفاده از سلاح‌های شیمیایی را حتی علیه گروه‌های تروریستی در حال نبرد با دولت سوریه مجاز نمی‌داند.

221

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها