جزئیات بیشتر درباره آزادی صیادان ایرانی در عربستان+ویدئو

پنج‌شنبه 8 تير 1396 - 20:33

یک مقام وزارت کشور جزئیات تازه ای درباره آزادی صیادان زندانی شده در عربستان و بازگشت آنان به کشور پس از یک سال مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مديركل امور مرزى وزارت كشور در گفت و گویی ا علام کرد : ۲ صياد ايرانى به نام‌هاى "عبدالغنی رحیمی" و "اکبر رحیمی" وارد گناوه شده‌اند و ۳ نفر از صيادان ايرانى دیگر به سمت بوشهر در حرکت هستند و احتمالا یک ساعت دیگر وارد خاک‌های كشور می‌شوند.

اين افراد سال گذشته توسط گاردساحلی عربستان بازداشت و زندانی شده بودند كه اكنون آزاد شدند.

مدیر جمعیت هلال احمر گناوه هم گفت: دو نفر از صیادان گناوه‌ای که در عربستان زندانی بودند لحظاتی پیش وارد گناوه شدند.

عبدالعلی صیادی با اشاره به آزادی پنج‌نفر از صیادان استان بوشهر که در عربستان زندانی بودند، گفت: دو نفر از صیادان به نام‌های عبدالغنی رحیمی و اکبر رحیمی لحظاتی پیش وارد گناوه شدند و هم‌اکنون در تعاونی صیادان گناوه هستند.

وی اضافه کرد: سه نفر از صیادان بوشهری نیز امروز آزاد شده‌اند که قایقی از بوشهر برای انتقال آنها اعزام شده است و از سمت چاه‌های میدان نفتی فروزان در حال بازگشت به بوشهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این صیادان سال گذشته به صورت سهوی وارد آبهای عربستان شده بودند و توسط گارد دریایی آن کشور دستگیر شده بودند.

وحید خسروی، سعید خسروی و مجید ماهینی صیادان آزادشده بوشهری هستند.

بازداشت این ۵ صیاد به اردیبهشت ماه سال گذشته در مرز دو کشور مربوط می‌شود و صیادانی که هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند همچنان در بند هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها