دیلی بیست:

ایران اجازه حضور نیروهای آمریکا در عراق را نمی‌دهد

ایران اجازه حضور نیروهای آمریکا در عراق را نمی‌دهد
پنج‌شنبه 8 تير 1396 - 20:49

نشریه آمریکایی نوشت: آمریکا بدون راهبرد هدفمند در منطقه با خطر ماموریت مبهمی روبه‌رو می‌شود اما رها کردن ایران به حال خود به مراتب خطر بیشتری در بر دارد.

العالم - ایران - عربستان سعودی

«دیلی بیست» در مطلبی تحت عنوان «مکان ایجاد خط قرمز علیه ایران در منطقه» نوشت: ایرانی‌ها در پی تکمیل راه زمینی هستند که منجر به استحکام نفوذ آن‌ها در خاورمیانه می‌شود و حال زمان آن رسیده که ایران را متوقف کرد. بر این اساس، در صورت تکمیل این مسیر زمینی، نیروهای ایران قادر خواهند بود تا از یک کشور به کشور دیگر تردد کنند، اقدامی که  توانایی آن‌ها را در شکل دادن آینده عراق، سوریه و منطقه افزایش می‌دهد.

این روزنامه آمریکایی افزود: ایران، در این بین نیروهایی را برای رسیدن به این راهبرد در عراق و سوریه مشغول نبرد با داعش کرده که به این کشور تا عراق و سوریه وفادارترند.

دیلی بیست نوشت: ایران با توانایی انتقال نیرو ، تجهیزات و فرمانده‌هان نظامی، یک نیروی سیاسی شکل می‌دهد که در آینده یکی از تصمیم گیرندگان اصلی در این دو کشور خواهند بود.

از دیدگاه این نشریه، منافع ایران دور نگه داشتن آمریکا و متحدانش از عراق و سوریه است بنابراین صرف نظر از سوریه،ایران اجازه نمی‌دهد که نیروهای آمریکا در عراق بمانند و با شکست داعش این کشور راهبرد قبلی آزار رساندن نیروهای آمریکا را در پیش خواهد گرفت. واقعیت این است که ایران اینک در حال مواجهه با آمریکا است و آمادگی دارد که این کار را ادامه دهد و متقاعد نخواهد شد که آن‌را تغییر دهد.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: برخورد خصمانه‌تر با ایران خطر‌هایی دارد. این کشور از  لحاظ اهمیت راهبردی منطقه مورد درگیری بعید است از آنجا عقب نشینی نماید و جنگ با داعش هم به دلیل نبرد رقبا با هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

دیلی بیست در خاتمه نوشت: آمریکا بدون راهبرد هدفمند و واضح در منطقه با خطر ماموریت مبهمی روبرو می‌شود اما رها کردن ایران به حال خود به مراتب خطر بیشتری دارد./فارس

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها