سی ان ان:

امریکا گزینه نظامی علیه کره شمالی را بروزرسانی می‌کند

امریکا گزینه نظامی علیه کره شمالی را بروزرسانی می‌کند
جمعه 9 تير 1396 - 06:10

دو تن از مقامهای نظامی آمریکا به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفتند، گزینه های اصلاح شده نظامی آمریکا برای کره شمالی آماده تحویل به دونالد ترامپ است.

العالم - آمریکا

این شبکه تلویزیونی گزارش کرد، به گفته مقام های کاخ سفید، اگر کره شمالی آزمایشات زیرزمینی هسته ای یا موشک بالستیکی انجام دهد که ثابت کند این کشور پیشرفتهای زیادی در زمینه توسعه سلاح هایی برای حمله به آمریکا بدست آورده است، این گزینه ها که شامل پاسخ نظامی به پیونگ یانگ می شود، ارائه خواهد شد.

هربرت ریموند مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا (ژنرال ارتش آمریکا) روز چهارشنبه (دیروز) آشکارا تایید کرد که گزینه های نظامی آماده شده است. مقام های آمریکایی بر این باور هستند که چین کار خاصی در زمینه مهار کره شمالی انجام نداده است و یا تمایلی به فشار آوردن بر کره شمالی ندارد.

ژنرال مک مستر در حین سخنرانی خود در اندیشکده واشنگتن گفت: کاری که باید بکنیم، آماده کردن تمامی گزینه ها است زیرا رئیس جمهوری به وضوح برای ما مشخص کرده است که قدرت هسته ای در کره شمالی و تهدیدی که آمریکا و مردم آمریکا را هدف قرار دهد، نمی پذیرد.

او یک روز قبل از سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن به گروهی از سهامداران دفاعی اعلام کرد که کره شمالی، اتباع کره جنوبی را به گروگان گرفته است.

مک مستر ادامه داد: تهدید بسیار قریب الوقوع است. ما نمی توانیم همان رویکرد ناکام گذشته را تکرار کنیم. رئیس جمهور به ما دستور داده است که این رویکرد را تکرار نکنیم و طیفی از گزینه ها از جمله گزینه نظامی که هیچ کس تمایلی به انجام آن ندارد را آماده کنیم.

وی توضیح داد که سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا همچنین شامل مباحثاتی درباره رویکرد جدید در قبال کره شمالی نیز می شود و توضیح داد: تشخیص داده شده است که باید فشارهای بیشتری بر نظام کره شمالی وارد شود. فکر می کنم آنچه طی روزها و هفته های آن شاهد آن خواهید بود، در واقع تلاش های در این زمینه است.

ترامپ هفته گذشته در این خصوص گفت: رژیم کره شمالی در حال ایجاد مشکلات زیادی است و این مسئله ای است که مجبوریم با آن روبرو شویم و احتمالاً سریعاً باید به آن رسیدگی کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها