پیام روحانی به رییس‌جمهور فرانسه چه بود؟

پیام روحانی به رییس‌جمهور فرانسه چه بود؟
جمعه 9 تير 1396 - 15:21

وزیر خارجه ایران دیدارش با رئیس جمهور فرانسه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت:‌ امانوئل ماکرون تاکید کرد که فرانسه با جدیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کند.

العالم - ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه این دیدار را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در این دیدار درباره روابط دوجانبه و علاقه دو طرف نسبت به گسترش روابط دو جانبه تاکید شد و ماکرون تاکید کرد که فرانسه با جدیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور را دنبال می‌کند.

وی افزود: همینطور درباره برجام و اینکه فرانسه متعهد به اجرای برجام است و اینکه برجام یک توافق بین‌المللی غیرقابل مذاکره است پس می‌باید توسط همه طرف‌ها به طور جدی اجرا شود، گفت‌وگو شد.

وزیر امور خارجه گفت: بحث مفصل و خوبی درباره مسائل منطقه‌ای داشتیم و بر ضرورت یافتن راه حل‌های سیاسی و همینطور طرح‌هایی که دولت جدید فرانسه برای پیگیری جدی بحران سوریه دارد و پیدا کردن روش‌هایی برای کمک رسانی که مورد علاقه و تاکید جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بوده، تأکید شد.

ظریف افزود: پیام آقای روحانی به رئیس جمهور فرانسه هم ارائه شد، در این پیام هم ریاست جمهوری نسبت به همکاری‌های دو‌جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نظراتشان را مطرح کرده بودند.

وی گفت: کاملا مشخص است که دولت جدید فرانسه علاقه‌مند به گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی و علاقه‌مند به حضور فعال در مسائل منطقه‌ای است و در این زمینه‌ها جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که فعالیت و همکاری نزدیک داشته باشد.

ظریف که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: البته با فرانسه در بعضی موارد طبیعتا اختلاف دیدگاه داریم، اما موارد متعددی هست که درباره موضوعات مشترک می‌توانیم کار کنیم.

پربیننده ترین خبرها