ویدئو؛ همه آنچه امروز در عرسال لبنان گذشت

جمعه 9 تير 1396 - 23:20

ارتش لبنان به عملیات خود در چند اردوگاه در شهر عرسال در شرق این کشور پایان داد.

العالم - لبنان

در بیانیه نظامی ارتش لبنان آمده است: این عملیات به دستگیری 350 فرد مظنون و هلاکت پنج تروریست منجر شد. این تروریستها خودشان را هنگامی که نیروهای ارتش آنها را در دو اردوگاه النور و القاریه تعقیب می کردند، منفجر کردند.

وزیر دفاع لبنان تاکید کرد که ارتش به برچیدن پناهگاههای تروریست ها ادامه خواهد کرد.

درباره جزئیات عملیات امروز ارتش لبنان باید گفت که ساعات اولیه بامداد امروز شاهد تحولات خونینی در شهر عرسال در شرق لبنان بود. ارتش عملیات خود را با یورش به اردوگاههای آوارگان سوری برای دستگیر کردن عناصر گروه تروریستی النصره وابسته به القاعده آغاز کرد. آنها از این اردوگاهها به عنوان مقر و نقطه طراحی عملیات تروریستی خود علیه ارتش لبنان و غیرنظامیان استفاده می کردند.

در جریان یورش ارتش لبنان، تروریست ها چهار عملیات انتحاری در داخل اردوگاه النور اجرا کردند. یکی از تروریست ها خودش را در بین یک خانواده آواره در نزدیک یک گشتی ارتش لبنان منفجر کرد که به کشته شدن یک کودک دو و نیم ساله منجر شد. در این انفجار تعدادی از نظامیان ارتش نیز زخمی شدند. یک بمب نیز در این اردوگاه منفجر و یک بمب دیگر توسط واحد مهندسی ارتش خنثی شد.

در نبرد ارتش لبنان با تروریست ها، شماری از آنها کشته شدند که همگی سوری بودند. بیش از 350 مظنون دیگر نیز در مرحله اول دستگیر شدند که از جمله آنها یک تروریست به نام محمد الملیص ملقب به الزینی بود. الزینی یکی از مهمترین افراد تحت پیگرد بود.

ارتش لبنان اعلام کرد که یگان های ارتش به عملیات جستجو و بازرسی خود برای یافتن تروریست ها و سلاح و مواد منفجره ادامه خواهند داد.

از آغاز جنگ علیه سوریه، اردوگاههای عرسال لبنان به کانون تروریست ها و محل تردد بسیاری از آنها بین لبنان و سوریه تبدیل شده است زیرا این شهر در مرز لبنان با منطقه القلمون سوریه واقع است.

این اردوگاهها به منطقه ای راهبردی برای تروریست ها بویژه عملیات بمبگذاری خودروها تبدیل شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها