ورود 22 کامیون حامل سوخت از مصر به غزه

ورود 22 کامیون حامل سوخت از مصر به غزه
شنبه 10 تير 1396 - 09:04

22 کامیون حامل سوخت از گذرگاه مرزی رفح با مصر پس از گشوده شدن آن از سوی مقامات مصری، برای استفاده در نیروگاه‌های برق غزه امروز وارد این منطقه شد.

العالمفلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری "الیوم السابع"، محموله های سوخت مذکور با عبور از گذرگاه رفح برای استفاده در نیروگاه‌های برق غزه به طرف فلسطینی تحویل داده شد.

براین اساس، پیشتر نیز مصر در چهار مرحله محموله سوخت به نوار غزه فرستاده بود که آخرین مرحله آن شامل 14 کامیون بود که هفته گذشته وارد غزه شد. نوار غزه توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اداره می شود.

بحران برق در ماههای گرم سال فشار بیشتری به مردم غزه تحمیل می کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی اخیرا در پی درخواست ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان میزان برق انتقالی به غزه را از 123 مگاوات در روز به 88 مگاوات کاهش داده است.

تنها نیروگاه تولید برق غزه نیز در پی اعمال مالیات‌های سنگین از سوی رئیس تشکیلات خودگردان بر سوخت وارداتی به غزه از کرانه باختری، چند ماهی است که تعطیل شده است. این نیروگاه توان تولید 150 مگاوات برق در روز را دارد که به احتمال فراوان با سوخت وارد شده از سوی مصر مجددا به کار خواهد افتاد.

هیات گذرگاهها و مرزها وابسته به وزارت کشور فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که مصر گذرگاه رفح را پس از حدود یک هفته از بستن آن به مناسبت عید فطر، بار دیگر گشوده است.

این هیات با اشاره به ورود محموله های سوخت مذکور به نیروگاه‌های برق غزه افزود، انتظار می رود طی ساعات آینده محموله های بیشتری به این منطقه وارد شود.
این اقدام از سوی مصر، پس از دیدار سران جنبش حماس با مسئولان امنیتی این کشور درباره بحران سوخت در نوار غزه صورت گرفت.
221

پربیننده ترین خبرها