آزمایش یک روش انقلابی در درمان سرطان

آزمایش یک روش انقلابی در درمان سرطان
شنبه 10 تير 1396 - 15:00

سرطان با وجود انجام تحقیقات متعدد و تلاش مفرط پزشکان همچنان یکی از مرگبارترین بیماری‌های دنیاست اما بالاخره با روش آزمایشی که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را تایید کرده، ممکن است در مسیر نابودی قرار بگیرد.

العالم-آمریکا

به گزارش پایگاه یونیورسیتی هرالد، این آزمایش انقلابی با نام "ODTT)" Oncomine Dx Target Test) اولین نوع از آزمایش‌های ترتیبی نسل جدید است که داروها را به طور دقیق به سلول‌های سرطانی می‌رساند.

این روش که توسط محققان موسسه بیوتکنولوژی "ترمو فیشر" ابداع شده است، جهش‌های متفاوتی که در آرایش ژنتیکی تومور سرطانی رخ می‌دهد را شناسایی می‌کند و سپس داروی مشخصی که می‌تواند آن نوع از سرطان را نابود کند، پیشنهاد می‌دهد.

"جویدیپ گوسوامی" رییس موسسه "ترمو فیشر" گفت: این روش از چندین لحاظ انقلابی بزرگ در درمان سرطان است. اول اینکه نشانه‌های ژنتیکی را شناسایی می‌کند و با در نظر گرفتن این نشانه‌ها داروی مناسب را پیشنهاد می‌کند.

در کنار آن این روش مسیر را برای درمان‌های خلاقانه دیگر نظیر بیوپسی مایع سرطان و ایمن درمانی شخصی هموار می‌کند.

بیوپسی مایع سرطان دی‌.ان‌.ای سرطان که در خون بیمار شناور است را مرتب می‌کند. این نوع آزمایش موجب تشخیص سریع سرطان می‌شود.

ایمن درمانی شخصی نیز ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان افزایش می‌دهد.

روش جدید امید را در بیماران مبتلا به سرطان زنده کرده است اما برخی از آنان نگران هزینه این درمان هستند، چرا که این روش واقعا گران است. اما در واقع می‌تواند در دراز مدت اقتصادی نیز باشد، زیرا این روش با تشخیص درست داروی مورد نیاز هر بیمار از اتلاف پول و وقت وی جلوگیری می‌کند.

محققان معتقدند استفاده از روش جدید برای بیماران مبتلا به سرطان ریه بسیار ضروری است، چرا که سرطان ریه از مرگبارترین و شایع‌ترین انواع سرطان است و این روش به مبتلایان به سرطان ریه با رساندن داروهای موثر به سلول‌های سرطانی، شانس بیشتری به بیماران برای مبارزه با این بیماری مهلک را می‌دهد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها