یاوه سرایی‌های نزدیکان ترامپ در نشست امسال منافقین

یاوه سرایی‌های نزدیکان ترامپ در نشست امسال منافقین
يکشنبه 11 تير 1396 - 04:14

برخی از سیاستمداران تندروی آمریکایی و اعضای معروف کنگره که از حامیان و نزدیکان ترامپ به شمار می آیند، با شرکت در نشست سالانۀ گروهک تروریستی منافقین در پاریس، ادعاهایی واهی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

العالم آمریکا

به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، سیاستمدران تندروی آمریکایی حاضر در این نشست، جمهوری اسلامی ایران را «عامل گسترش تروریسم در جهان» نامیدند.
 رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و یکی از سیاستمداران ارشد حزب جمهوری خواه در ایالات متحده ادعا کرد که «تغییر نظام در ایران حتمی است». وی در نشست سالانه منافقین در پاریس که در روز شنبه برگزار شد، مدعی شد که باید در «سریع ترین وقت ممکن» برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.

از سویی، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اظهاراتی مداخله جویانه، مبارزه ایرانیان را برای آنچه «آزادی» نامید خواستارشد. وی، همچنین، مدعی شد که حکومت ایران «حامی نخست تروریسم در جهان» است.

ژوزف لیبرمن، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، نیز «تهران را پایتخت تروریسم و افراطگرایی» نامید.
جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در کنفرانس گروهک تروریستی منافقین، مدعی شد: «بازنگری سیاست های امریکا در قبال ایران هنوز دنبال می شود و در همین حال، کنگره نیز در حال بررسی پیش نویسی طرحی ضد دولت ایران به علت حمایت از تروریسم در سراسر جهان است».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، جان بولتون سفیر اسبق امریکا در سازمان ملل و نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را در زمرۀ گزینه های اصلی پست وزارت خارجه آمریکا قرار داده بود. این شخصیت ها اکنون در زمرۀ مشاوران ترامپ هستند. کاخ سفید تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، مواضع بسیار خصمانه ای در قبال ایرن پیش گرفته است.

 221

پربیننده ترین خبرها