گرد و غبار به تهران می‌رسد

گرد و غبار به تهران می‌رسد
يکشنبه 11 تير 1396 - 12:12

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش غلظت ذرات معلق به دلیل وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار از برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی فردا خبر داد.

العالم - ایران

حسین شهبازی، در مورد شرایط کیفی هوای تهران طی امروز و فردا اظهار کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای شهر تهران طی امروز(۱۱ تیرماه) در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود و انتظار می‌رود همراه با افزایش نسبی غلظت ذرات معلق به دلیل وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) در آستانه شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وی افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز نسبت به روزهای پیشین است و در برخی ساعات بعدازظهر وزش باد شدید به بزرگی  ۸ تا ۱۰ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: با تداوم این شرایط در روز دوشنبه، در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود و با کاهش میزان ناپایداری جوی در روز سه‌شنبه (۱۳ تیرماه)، از سرعت باد کاسته می‌شود و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: دمای تهران طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

شهبازی در پایان با اشاره به شاخص کیفی هوای تهران اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز ۱۰۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود و در شرایط کنونی تهران با شاخص ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 

خبرگزاری ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها