عراقچی:

سوریه به عنوان قربانی تروریسم همچنان مورد هجمه غرب است

سوریه به عنوان قربانی تروریسم همچنان مورد هجمه غرب است
يکشنبه 11 تير 1396 - 17:21

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به هجمه غرب به سوریه با توسل به ادعاهای اثبات نشده خاطرنشان کرد، تا زمانی که بازیگرانی خارج از حوزه کنوانسیون سلاح‌های هسته‌ای باشند نمی‌توان از تهدید تسلیحات شیمیایی مصون ماند.

العالم ـ ایران

سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در «اجلاس ویژه بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) و سی‌امین سالگرد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به مردم مظلوم سردشت»که روز یکشنبه در تهران برگزار شد، گفت: فعالیتهای انجام شده طی بیست سال گذشته تعهد سازمان را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که بازیگرانی خارج از حوزه کنوانسیون باشند نمی‌توان از تهدید تسلیحات شیمیایی مصون ماند، گفت: خرسندیم که 95 درصد تسلیحات شیمیایی اعلام شده نابود شده و 98 درصد مردم از تهدیدات این تسلیحات مصون شده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به شواهد پشت پرده از ذخایر تسلیحات شیمیایی گفت: این موضوع تمام تلاش‌ها را به خطر انداخته به‌خصوص این که تروریست‌ها به آن‌ها دسترسی یافته و از آن استفاده می‌کنند. جمهوری اسلامی از همه اعضا به‌خصوص آمریکا می‌خواهد به تعهدات خود عمل کرده و در زمان مقرر شده آن‌ها را نابود کنند.

عراقچی تلاش موفق دولت سوریه براساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی و نابودی آن در دوران جنگ را مورد اشاره قرار داد و گفت: سوریه به عنوان قربانی تروریسم همچنان مورد هجمه غرب قرار گرفته است. از سوی دیگر آمریکا در ادعایی اثبات نشده خاک سوریه را مورد هجمه قرار داد.

وی در پایان گفت: در اینجا پیشنهاد می‌کنم یکی از سالن‌های مقر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به نام شهر سردشت نامگذاری شود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها